عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
آیت الله یزدی در جمع حافظان قرآن:
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عمل به قرآن فوق‌العاده مهم‌تر از حفظ آن است و نباید قرآن را حافظ باشیم ولی به آن عمل نکنیم.
عقیق: آیت الله یزدی عصر امروز در اختتامیه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم  در قم گفت: قلوب و دل‌هایی که حافظ این کتاب بزرگ الهی هستند بسیار مقدس و محترم‌اند؛ چه کسانی که حافظ کل قرآن باشند و چه کسانی که تنها چند آیه حفظ باشند.

وی بیان کرد: از سازمان اوقاف و وزارت ارشاد که با همکاری یکدیگر این کار بزرگ را انجام دادند قدردانی می‌کنم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه آفریدگار جهان به بشریت است گفت: قرآن کریم به منظور ارشاد و هدایت انسان به آخرین پیامبر الهی نازل شده است.

وی تصریح کرد: نزول و تنزیل به معنای فرود آمدن و پایین آمدن است یعنی حقایق فوق‌العاده بالا، تنزل پیدا می‌کند تا حدی که در قالب کلمات و الفاظ آسمانی قابل‌خواندن، گفتن و شنیدن است.

آیت الله یزدی گفت: کلمات، حروف و آیات این کتاب شریف بدون هیچ‌گونه تحریف و دستبردی کتاب معنویت و راهنمایی است و به شما تبریک می‌گویم که خداوند چنین توفیقی را به شما عنایت کرده است که توانسته‌ای بخشی یا کل آیات قرآن را حفظ کنید.

وی افزود: در روایات داریم که در قیامت گفته می‌شود هرچه بیشتر بتوانی بخوانی درجه بیشتری خواهی داشت و کسانی که کمتر حفظ بوده‌اند حسرت می‌خورند که چرا بیشتر حفظ نبوده‌اند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به برکت مبارزات انقلاب اسلامی در مدت زمانی که در زندان بودم و جز قرآن چیز دیگری همراهم نبود، خداوند عنایت کرد، تقسیم بندی فقهی در قرآن را شروع کردم و ضمن خواندن، آیات احکام را جدا کردم که توفیق بسیار بزرگی بود.

وی عنوان کرد: به حافظان قرآن توصیه می‌کنم، آیاتی را که حفظ کرده‌اند تکرار کنند چراکه ذهن انسان فراموش می‌کند و باید با تکرار کاری کنید این نعمت بزرگ از شما گرفته نشود.

رئیس  شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فردی که دلش و روحش ظرف قرآن است احترام دارد، گفت: امروز به حافظان عرض می‌کنم که قدر خود را بدانید، چراکه روحتان این ارزش را یافته است که ظرف قرآن باشد و این ظرفیت را نباید از دست بدهید.

وی ابراز داشت: نکته دومی که به شما سفارش می‌کنم این است که آهسته آهسته با مفاهیم قرآن آشنا شوید و درک کنید این آیات چه می‌گویند.

آیت الله یزدی گفت: اگر با مفاهیم قرآن آشنا شوید به تدریج با قرآن چنان مأنوس خواهید شد که در متن زندگی‌تان جا پیدا می‌کند و شیطان نمی‌تواند چنین شخصی را منحرف کند، چراکه اگر شیطان خواست او را فریب دهد آیات شریف به یادش می‌آید و بلافاصله استغفار می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرف قرآن مقدس است و انسان با این ارتباط قداست پیدا می‌کند افزود: طلایی که در ضریح ائمه(ع) به کار برده می‌شود ارزش بیشتری پیدا می‌کند و دیگر با ریال و دلار قیمت‌گذاری نمی‌شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ارزش قلب و روح خود را بدانید و سعی کنید این ظرف با این مظروف مقدس تهی نشود، شما باید انس و رفاقت با قرآن را هیچ وقت ترک نکنید.

وی بیان کرد: عمل به قرآن فوق‌العاده مهم‌تر از حفظ آن است و نباید قرآن را حافظ باشیم ولی به آن عمل نکنیم. قرآن دستور هدایت و راهنمای انسان است و باید مواظب باشیم که اهل عمل به قرآن باشیم.

استاد حوزه علمیه قم  ادامه داد: اگر با مفاهیم قرآن آشنا شدیم و اهل عمل به آن بودیم به این سفارش پیامبر اسلام(ص) عمل کرده‌ایم که فرمودند، این دو یادگار را گذاشته‌ام و از هم جدا نمی‌شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید ما یک قرآنی تنها باشیم؛ در عربستان سعودی شاید بعضی‌ها حافظ قرآن باشند اما دشمن قرآن هستند. به قرآن عمل کنید و قرآن را تنها نگذارید، قرآن با عترت است و هر دو یادگار پیامبر اسلام هستند.

آیت الله یزدی در ادامه توصیه خود به طلاب گفت: به طلاب حافظ قرآن توصیه می‌کنم، فصل حجت در کتاب اصول کافی را مطالعه کنند و ببینند ائمه (ع)در کنار قرآن چه شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین