عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی:
حضور حضرت زینب سلام‌الله در کنار امام حسن مجتبی و امام حسین علیهماالسلام بود که درخت اسلام را پس از سقیفه و بعد از شهادت امام علی علیه‌السلام و رحلت رسول خدا(ص) حفظ کرد و در طول تاریخ در کنار هریک از ائمه معصوم علیهم السلام چنین بانوانی حضور داشته‌اند.
عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، امروز در همایش بزرگ «در پناه بانو» که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، بابیان اینکه در طول تاریخ بانوانی بوده‌اند که در کنار انبیاء و ائمه معصوم علیهم السلام حضور داشتند و سرگذشت این بانوان در قرآن کریم بیان‌شده است، گفت: در قرآن کریم اگر از حضرت عیسی علیه‌السلام نام‌برده شده است در کنار ایشان از مادر بزرگوارشان حضرت مریم سلام‌الله علیها نیز یاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن کریم زمانی که از حضرت موسی علیه‌السلام یاد می‌کند از مادر و خواهرشان هم یاد می‌کند و نقش این دو بانو را در برهه‌ای از زندگی حضرت موسی علیه‌السلام تبیین کرده و از نقش‌آفرینی این بانوان در بسترسازی برای تبلیغ آیین یهودیت قدردانی می‌کند.

وی افزود: اگر حمایت‌ها و نقش‌آفرینی‌ها حضرت خدیجه سلام‌الله علیها از پیامبر(ص) نبود طبق فرموده ایشان مسلمانان در محاصره اقتصادی شعب ابیطالب از دنیا رفته و چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و بعد از حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ایثار و جان‌فشانی‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود که اسلام را زنده نگه داشت و به همین دلیل مراقبت‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها از رسول خدا(ص) است که پیامبر به حضرت زهرا سلام‌الله علیها لقب ام‌ابیها می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: حضور حضرت زینب سلام‌الله در کنار امام حسن مجتبی و امام حسین علیهماالسلام بود که درخت اسلام را پس از سقیفه و بعد از شهادت امام علی علیه‌السلام و رحلت رسول خدا(ص) حفظ کرد و در طول تاریخ در کنار هریک از ائمه معصوم علیهم السلام چنین بانوانی حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش حضرت معصومه سلام‌الله علیها در همراهی امام کاظم علیه‌السلام و امام رضا علیه‌السلام خاطرنشان کرد: مراقبت از امام کاظم علیه‌السلام و پاسخگویی به پرسش‌های شیعیان در نبود ایشان موجب شد که امام کاظم علیه‌السلام به دلیل درایت و مقام علمی و معنوی برجسته حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شأن ایشان این حدیث را نقل کنند که «فداها ابوها؛ پدر به فدایش باد».

استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ترویج فرهنگ تشیع در ایران و ایجاد یک پایگاه قوی برای شیعه نقشی بسیار مهم داشتند، گفت: انشا زیارت‌نامه از سوی امام رضا علیه‌السلام برای این بانو نشان از مقام و منزلت ایشان دارد به‌گونه‌ای که امام رضا علیه‌السلام ایشان را دارای مقام شفاعت عظیم دانسته و پاداش زیارت ایشان را بهشت می‌دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها یک زیارت‌نامه خاص و منحصربه‌فرد است، ادامه داد: زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها یک زیارت‌نامه تعلیم داده‌شده از سوی امام معصوم است و باید دقت کرد که زیارت‌نامه این بانو یک زیارت‌نامه منحصربه‌فرد است؛ زیرا این بانوی کریمه تنها امام‌زاده‌ای است که آداب زیارت قبل از قرائت زیارت‌نامه ایشان از سوی امام معصوم علیه‌السلام بیان‌شده است.

وی یادآور شد: بانوان ایرانی با کسب معرفت نسبت به این بانو باید به تبعیت از ایشان در ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و فرهنگ تشیع در جهان نقش محوری داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین