عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
امام جمعه گرگان:
گرگان- امام جمعه گرگان گفت: برخی‌ها با تلاوت قرآن بر سر قبرها درآمد کسب می‌کنند که این کار حرام است، باید بدانیم قرآن کتاب نور و هدایت برای زندگی است.
عقیق:آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به خطبه ۱۸۲ نهج ابلاغه امیر المومنین، اظهار کرد: قرآن حجت خدا بر مردم است و زمانی که مومنان خدا شناسی و توحید را پذیرفتند، خداوند از انسان‌ها عهد و پیمان گرفت.  

وی افزود: همه انسان‌ها در مقابل خداوند حق عبودیت دارند و در مقابل این حق هم یک تکلیف دارند و آن تکلیف بندگی خدا است، زمانی که این تکلیف به خوبی انجام شود انسان آزاد خواهند شد.

کاسبی با قرآن حرام است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه قرآن برای قبرستان نیست، گفت: برخی‌ها با تلاوت قرآن بر سر قبرها درآمد کسب می‌کنند که این کار حرام است، باید بدانیم قرآن کتاب نور و هدایت برای زندگی است و نباید با آن کاسبی کرد.

وی در خطبه دوم با اشاره به ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: این بانوی گرامی جدا از رابطه برادری و خواهری باحضرت رضا(ع) ارتباط بسیار مستحکمی داشتند که امید است این دهه باعث شود تا رابطه عملی و اخلاقی ما با خاندان پیامبر قوی و موثرتر شود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فصل تابستان و مصرف بالا آب و برق در بین خانواده‌های ایرانی، اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده مردم ما در مصرف آب و برق بی رویه عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران سه برابر جمعیت خود در حال استفاده از آب است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران دارای ۸۰ میلیون نفر جمعیت است اما مصرف آب آن به اندازه یک کشور ۲۰۰ میلیونی است که این بسیار نگران کننده است.

امام جمعه گرگان گفت: مصرف برق در ایران دو هزار و ۹۰۰ کیلو وات است در حالی که در دنیا کمتر از هزار کیلو وات برق مصرف می‌شود، این موضوع نیاز به همفکری دارد.

وی افزود: اگر مردم در زمان پیک مصرف برق، از وسائل برقی کمتری استفاده کنند باعث می‌شوند تا ۲۰ درصد از انرژی ذخیره سازی شود.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: ۵۴ هزار مگاوت تولید برق داریم که ۱۰ هزار مگاوت از طریق نیروی آب انجام می‌شود اما امسال با کمبود بارندگی‌ها این ظرفیت به ۵۰ درصد رسیده است و اکنون بخش عمده ای که از طریق سدها تولید میشده را نداریم.

وی یادآور شد: مردم توجه داشته باشند که برای تولید هر کیلو وات برق نیازمند به سه میلیارد تومان اعتبار است، باید مصرف را کمتر کنیم و صرفه جویی را مورد توجه خود قرار دهیم.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین