عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
زن تازه‌مسلمان فرانسوی در حالی با اشک از ارزش حجاب دفاع می‌کند که جریانی غرب‌گرا و فمنیست قصد به چالش کشیدن مسأله حجاب و عفت‌زدایی از جامعه را دارد.
عقیق:حجاب، عفاف و حیا اموری فطری هستند که خداوند در نهاد تمام انسان‌ها به ویژه بانوان نهاده است. در پرتو این خصلت‌های نیکو افراد می‌توانند به بالاترین درجات انسانی دست یابند و قله‌های معرفت را طی کنند. خداوند وقتی در قرآن به معرفی زنان نمونه تاریخ بشریت می‌پردازد، از بانوانی یاد می‌کند که در سایه حفظ عفت و حیا به درجاتی نائل شدند که تا ابد الگویی برای تمام زنان بلکه مردان عالم شدند. بانوانی مثل حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه همسر فرعون از جمله نمونه‌های زنان شاخص قرآنی هستند که راه رستگاری را در حفظ این گوهر گرانبها و اثرگذار در ایمان و معرفت زنان معرفی کردند. 

بنابراین تمام پاک‌طینتان عالم از زنان مسلمانان و غیر مسلمانان که سعی دارند در زندگی به قله‌های معنویت دست یابند و زندگی را منحصر در لذات زودگذر دنیا نبینند، در اولین گام خود را مقید به آدابی می‌کنند که خداوند آن را در نهاد آنان قرار داده است که همان حفظ عفاف و حجاب است. در دهه‌های اخیر به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد گرایش تعداد زیادی از زنان عالم به دین اسلام بودیم. با جمع‌بندی صحبت‌های ایشان نتیجه می‌گیریم در گام اول حجاب زنان مسلمان برای آنان جلب توجه کرد؛ زیرا در کشور خود شاهد بودند از زنان به عنوان ابزاری برای شهوت و شهرت استفاده می‌شود و جایگاهی برای تکریم زنان در جهان غرب وجود ندارد. لذا پس از پذیرش دین مبین اسلام با تمام محدودیت‌ها و دشواری‌هایی که در کشور خویش داشتند، مقید به عنصر ارزشمند حجاب شدند. شاید بتوان گفت آنان به علت تجربه تلخ بی‌حجابی در کشورهایی که اندک ارزشی برای زنان قائلند، درک بیشتری از ارزش حجاب نسبت به سایر زنان کشورهای اسلامی خواهند داشت. با وجود ارزش بالایی که خداوند در مسأله حجاب و عفاف قرار داده است،  اکنون شاهد گفتمان‌‌هایی هستیم که سعی دارد مسأله حجاب این امر فطری و الهی را به چالش بکشاند و جامعه را به سمت فرهنگ غرب سوق دهد؛ فرهنگی که در آن انسانیت جایگاهی ندارد و زن ابزاری برای تلذذ است. 

یک زن تازه‌مسلمان فرانسوی در توصیه‌هایی که به زنان مسلمان داشت درباره ارزش حجاب گفت: فکر می‌کنم خانم‌هایی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، فرصت بسیار بزرگی برای پوشیدن حجاب دارند؛ البته نه از روی اجبار یا زور بلکه هنگام پوشیدن، احساسن درونی این نباشد که این کار را باید انجام دهم و نه اینکه چون همسرم می‌خواهد و یا اینکه محیط ایجاب می‌کند.  بلکه واجبی است که خداوند عز و جل که آن را به عنوان حمایتی از نگاه مردان بیگانه برایمان فرض کرده است. بنابراین نباید بگوییم یا فکر کنیم که آن را اجباراً می‌پوشیم. باید همگی پایبند به حجاب باشیم و دوست دارم از این فرصت استفاده کنم و از طریق برنامه شما به خانم‌هایی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند بگویم که حجاب مختص غارنشینان نیست بلکه هستند خانم‌های مسلمانی که در رشته‌های متفاوتی در اجتماعشان فعالیت دارند و در سازندگی جامعه‌شان مشارکت دارند و اینکه حجاب پیشرفت زنان را محدود نمی‌کند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین