عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
قاضی‌عسکر در جمع کاروان قرآنی:
سرپرست حجاج ایرانی در نشست توجیهی کاروان نور دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در حج وحدت و همدلی میان مسلمانان است و ما هم بر این اساس برنامه‌های فرهنگی بعثه را هماهنگ می‌کنیم.
عقیق:حجت‌‌الاسلام قاضی‌عسگر نماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در نشست توجیهی قاریان اعزامی به حج 97 حضور قاریان قرآن در سرزمین وحی را از جمله برنامه‌های اثر‌گذار موسم حج دانست و گفت: یکی از بخش‌های مهم، زیبا و اثرگذار در ایام حج برنامه‌های قرآنی کاروان نور است و این برنامه‌های طی سال‌های اخیر با استقبال بالایی روبرو است.

وی ادامه داد: حضور کاروان قرآنی در ایام حج و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اجرا در همایش‌های ایرانی و بین‌المللی بعثه و تلاوت در جلسات دیگر از جمله شبی با قرآن و بسیاری برنامه‌های دیگر رونق خاصی به فعالیت‌های فرهنگی ما بخشده است.

قاضی‌عسکر با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی جهت انعکاس برنامه‌های فرهنگی در حج گفت: فضای مجازی مجال مناسبی برای اطلاع‌رسانی رویاد‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه درخصوص برنامه‌های کاروان قرآنی در ایام حج گفت: کاروان قرآنی می‌تواند باحضور در حلقه‌های مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی و اجرا در محافل کاروان‌های ایرانی و خارجی و همچنین جزء‌خوانی قرآن کریم تأثیر خوبی در فضای حج داشته و توانمندی قاریان ایرانی را به جهان نشان دهد. همچنین، با توجه به کاهش نیروهای بعثه در حج امسال، اعضای کاروان قرآنی  می‌توانند داوطلبانه در برنامه‌های دیگر فرهنگی بعثه مشارکت کنند.

وی وحدت را محور برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دانست و گفت: دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به حج وحدت و همدلی میان مسلمانان است و ما هم در این زمینه برنامه‌های مختلف در جمع کاروان‌ها مثل توزیع کتاب‌ و بسته‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.

سرپرست حجاج ایرانی برای سفر حج دو بخش تعریف کرد و گفت: یک بخش از سفر مربوط به انجام وظایف محول و اجرای برنامه‌ها است و بخش دیگر بهره‌برداری معنوی خود شما از این سفر است و امیدوارم بتوانید از لحظه ورودتان به مراسم حج بهره کافی را برای تمام عمر از این سفر ببرید.

وی بااشاره به ضرورت آمادگی علمی، روحی و جسمی برای سفر حج گفت: شما باید در اجرای برنامه های قرآنی و حتی راز و نیازتان آمادگی و برنامه‌ریزی داشته باشید تا هم خودتان از مواهب سفر به خوبی بهره‌مند شوید و هم دیگران از حضور شما بهره کافی را ببرند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین