عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امام صادق(ع) اهل تفکر و مسائل فلسفی و پایه گذار یک تفکر و جهان بینی وسیع الهی بودند،این موضوع به ما درس می‌دهد که به مسائل فلسفه در جهان امروز بپردازیم چون سؤالات نسل جوان فلسفلی و کلامی است.
عقیق:حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن غرویان در گفت و گویی در قم اظهار داشت: امام صادق(ع) بیشترین احادیث و اخبار را در موضوعات مختلف فرهنگ اهل بیت(ع) و تشیع بیان کردند و این مجموعه فرمایشات گنجینه بسیار بزرگ فقهی برای فقها بوده است.

وی افزود:امام صادق(ع) اهل مناظره و گفت و گو و جدال احسن بودند و شاگردان زیادی را پرورش دادند که اهل گفت و گو بودند ودرس بزرگی برای ما است که  با منطق و عقلانیت می‌توانیم با صاحبان ادیان و اندیشه‌های مختلف گفت و گو کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد:بیشترین منابع روایی شیعیان روایت صادقین است یعنی از امام باقر و امام صادق (ع) به دست ما رسیده است، آثار صادقین فرهنگ تشیع را غنی کرده است و برخی نویسندگان و دانشمندان کتاب‌هایی درباره امام صادق(ع) نوشتند و نام ایشان را مغز متفکر جهان شیعه نامگذاری کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام صادق(ع) اهل تفکر و مسائل فلسفی و پایه گذار یک تفکر و جهان بینی وسیع الهی بودند،این موضوع به ما درس می‌دهد که به مسائل فلسفه در جهان امروز بپردازیم چون سؤالات نسل جوان فلسفلی و کلامی است.

غرویان خاطرنشان کرد: باید با الهام از فرمایشات امام صادق(ع) به مسائل فلسفی پرداخته شود و با توجه به فرمایش جاودانه امام صادق(ع) که فرمود کسی که عالم به زمان خود باشد هیچ گاه مشکلات وی را از پای در نمی‌آورد و توسط شبهات متحیر نمی‌شود.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه و علما و فقها و مراجع همواره پاسدار راه و آرمان امام صادق(ع) هستند و باید  این مسیر را با استحکام بیشتری ادامه بدهند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین