عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
از امروز ۱۶ تیرماه آغاز شد؛
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از آغاز «طرح تابستانی نشاط معنوی» از امروز ۱۶ تیرماه در اماکن متبرکه کشور خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون جدید فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با آغاز طرح تابستانی نشاط معنوی با تبیین ضرورت‌های برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان و نقش معنوی امامزادگان در هدایت و تربیت جامعه اظهار کرد: طرح نشاط معنوی تابستان ۹۷ در یک هزار و ۵۵۳ پایگاه تابستانی مستقر در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها از امروز ۱۶ تیرماه آغاز و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

عادل با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، تاکید کرد: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به‌درستی مدیریت نشود، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: این طرح از هفت سال پیش تاکنون با همکاری مربیان و مبلغان جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده است و یکی از مقدمات برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ مُبلغ اعزامی و بومی در این طرح فعالیت دارند، یادآور شد: از ظرفیت ۶۰۰ نفر از مُبلغان اعزامی هم استفاده خواهد شد.

وی حفظ آیات قرآن به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

وی افزود: ثبت‌نام متقاضیان در این طرح از انتهای خرداد ماه آغاز شد ضمن آنکه در این طرح هیچ گونه هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به نوآوری‌های این طرح ادامه داد: آموزش قصه‌های قرآنی به کودکان و نوجوانان یکی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی است که در قالب این طرح اجرا می‌شود.



منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین