عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۴
رئیس سازمان اوقاف:
رئیس سازمان اوقاف، وقف را مصداق کامل صدقات جاریه دانست که بعد از فوت واقف از ثمرات معنوی آن بهره می‌برد.
عقیق:حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد افزود: مقصد جمهوری اسلامی تحقق معارف و فرهنگ قرآن در جامعه است و حافظان، دانشجویان و دانشگاههای قرآنی فعال نشانه توجه جمهوری اسلامی به قرآن هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی فکر می‌کنند وقف مختص متمکنین و ثروتمندان است ،امّا در اسلام اینگونه نبوده زیرا در طول تاریخ اسلام وقف‌هایی برای همه اقشار مومنین به چشم می‌خورد.

وی افزود: در عصر حاضر نیز وقف مشارکتی و جمعی به منظور بهره‌مندی همه اقشار از ثواب وقف به لحاظ حقوقی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و هم اینک هر فردی به اندازه تمکن مالی خود می‌تواند در این سنت حسنه مشارکت کند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: وقف مشارکتی فاطمی در مشهد و ساخت مراکز درمانی وقفی با مشارکت افراد متعدد در مراکز برخی از استانهای کشور اجرا شده و برخی نیز مانند یک پروژه 500 میلیارد تومانی در شیراز در حال انجام است.

وی به اشکال متعدد موقوفات اشاره و گفت: وقف مصداق کامل صدقات جاریه است که بعد از فوت واقف از ثمرات معنوی آن بهره می‌برد که خوشبختانه در کشور موقوفات قابل توجهی داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مشهد موقوفه مسجد گوهرشاد حدود 700 سال برای خانمی که واقفش بوده خیرات داشته و حتی در کشور موقوفات هزار و 200 ساله‌ای داریم که در طی این سالها ثمرات فراوان برای واقف آن داشته است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد نیز در این مراسم گفت: این دانشکده سال 1380 تاسیس شد و تاکنون 602 دانش آموخته در چهار رشته تفسیر، علوم قرآن، معارف قرآن و علوم قرآن و حدیث در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته است.

حجت الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی افزود: 10 عضو هیات علمی و 147 استاد مدعو با این دانشکده همکاری دارند. 435 دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند اما مکان تحصیلی، آموزشی و خوابگاهی آن استیجاری بوده که در شان مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست.

وی ادامه داد: 4 هزار و 200 متر زمین سال 1392 در قالب 28 هزار مترمربع بنا با مساعدت مسئولان اجرایی خراسان رضوی به دانشکده تربیت مدرس قرآن واگذار شد و تاکنون اسکلت بتنی به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع برای ساخت مجموعه آموزشی برپا شده است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن گفت: برای تکمیل ساخت این مجموعه 350 میلیارد ریال در قالب 700 هزار سهم 500 هزار یالی به صورت وقف مشارکتی در نظر گرفته شده و امید است با حمایت مسئولان و خیرین این بنا تا سال 1398 مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین