عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷
در نشست «مسیر زندگی» مطرح شد؛
متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم چنین کارهایی را به دست فراموشی سپرده اند و معمولا گناه خود را به گردن جامعه، فشار روحی و یا هر موجود بی نام و نشان دیگری می اندازند.
عقیق: حجت الاسلام محمد محمد حسینی، در نشست «مسیر زندگی» که درسالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین برگزار شد گفت: ارتباط بلاها و مصيبت ها با گناه و معصيت، به گونه ای است كه قرآن كريم هر پيشامدی را كه برای انسان رخ دهد بر اثر گناه می داند.

وی افزود: مؤمن اهل گناه نيست و چون گناه كند، فوراً متذكر می‌شود و توبه می‌كند و خطر بزرگ گناه اين است كه اگر انسان حواسش جمع نباشد، و زود توبه نكند، كم كم او را از گردونه مؤمنين خارج و به جرگه اهل ولايت شيطان داخل می ‌كند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بزرگان دین جهل و غفلت را دو منشأ اساسى در ارتکاب گناه بر شمرده اند و مهم ترین سلاح دشمن و اوّلین راه نفوذ او در انسان غافل کردن است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: گناهان كاری با انسان می كند كه او را تا وادی كفر و بي دينی پيش می برد، چرا که  انسان وقتي گناهی مرتكب می‌شود، وجدان اخلاقی او را مورد ملامت و سرزنش قرار می‌دهد و با ضربات پيگير خود بر روح و فطرت، آرامش روحی را از صاحب آن می‌گيرد.

حجت الاسلام محمد حسینی خاطرنشان کرد: اگر ایمان به خداوند و روز رستاخیز داشته باشد و انسان بداند نتیجۀ اعمالش را در سرای دیگر می بیند و بدین واسطه خویش را از غفلت، نجات دهد؛ به راحتی می تواند از گناهان دست بکشد.

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: اگر می خواهید مورد عفو و بخشش الهی قرار بگیرید، باید توبه کنید، اما متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم چنین کارهایی را به دست فراموشی سپرده اند و معمولا گناه خود را به گردن جامعه، فشار روحی و یا هر موجود بی نام و نشان دیگری می اندازند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تمام وسوسه ها در هدایت فرد به سمت گناه با یکدیگر مشترک هستند، به همین دلیل می توان از فرمان های مذهبی  برای نجات از گناه بهره گرفت.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین