عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱
«با حسین تا مهدی(ع)» نوشته سید مجتبی حسینی به چاپ نهم رسید.
عقیق:«با حسین تا مهدی(ع)» نوشته سید‌مجتبی حسینی از سوی انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شد.

در معرفی این کتاب آمده است تحلیل حرکت ائمه معصومین و به ویژه حرکت امام حسین علیه السلام از پیچیدگی‌ها و رموزی برخوردار است که برای هر کس به سادگی قابل دسترسی نیست. در این زمینه، تحلیل‌های گوناگونی ارائه شده که بین هر یک از این تحلیل‌ها با کلیه اتفاقات و اظهارات حضرتش هم‌پوشانی کامل وجود ندارد و هر یک از تحلیل‌ها حاوی نقض‌ها و نقص‌های غیر قابل اغماضی هستند.

نویسنده تلاش کرده با ارائه دیدگاهی متفاوت، حرکت حضرت حسین علیه السلام را در ارتباط با حرکت سایر پیامبران و امامان ببیند و با بهره‌گیری از یک نگرش کل‌گرا و عمق‌نگر، روایات معصومین و سیره آن بزرگواران را بررسی نماید. در این رویکرد امام حسین علیه السلام تنها به عنوان یک رهبر غیرتمند و پایبند به اصول و یا … دیده نشده، بلکه امام معصومی است که اراده‌ای جز مشیت خدا ندارد؛ خدایی که همه پیامبران و ائمه را مأمور حرکتی فرجام‌مند نموده است. در کتاب می‌خوانید: اساساً پیام و صدای امام زمان، همان پیام امام حسین است.

اهدافی را هم که حضرت حسین برای حرکت خود بیان می‌فرماید، باید در یک دید درازمدت تاریخی نگریست و آن موقع می‌توان به رابطه بیشتری میان حرکت حسین و قیام قائم پی برد… در روایات مختلف از گذر آدم، نوح، ابراهیم، اسماعیل و… به کربلا سخن آمده و حتی گفته شده پرده‌ای از روز عاشورا برای پیامبرانی چون زکریا، ابراهیم و… به نمایش درآمده است… از سوی دیگر، بنا بر روایات، کربلا مهد پرورش منتظران ظهور و یاران حضرت صاحب می‌باشد. حضرتش با زره پیامبر، لباس علی و صدای حسین (علیهم السلام) ظهور خواهد کرد. از فجر بعثت تا صبح غدیر تا ظهر عاشورا و تا عصر ظهور…

«با حسین تا مهدی(ع)» نوشته سید مجتبی حسینی  در 48 صفحه به قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین