عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
حجت‌الاسلام محمدی خبر داد
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از آغاز طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت: این طرح با محوریت حفظ جزء سی قرآن کریم طی سه گام برگزار و در پایان هر مرحله آزمون برگزار می‌شود.
عقیق:نشست آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم باحضور حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مسئولان دستگاه‌های مجری طرح در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این نشست محمدی بااشاره به تدوین سند طرح ملی حفظ قرآن گفت: سند طرح ملی حفظ پس از تلاش دستگاه‌های قرآنی به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی‌ترین سطح کشوری قرار گرفت و پس از آن سند بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ مطرح و تعیین تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق 10 میلیون حافظ قرآن انجام شد.

وی ادامه داد: پس از انجام مقدمات مقرر شد تا طرح حفظ در قالب بشارت 1452، با کمک ظرفیت صدا و سیما و دیگر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اجرایی شود.

محمدی محور طرح را جزء سی قرآن کریم برشمرد و گفت: طرح در سه گام تا پایان سال اجرایی می‌شود که گام اول از سوره ناس تا زلزال، گام دوم از سوره طارق تا بینه و گام سوم هم از سوره نبأ تا بروج اجرا خواهد شد. همچنین در طول برپایی طرح سه مرحله آزمون برگزار می‌شود.

محمدی درخصوص دستگاه‌های مجری طرح گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و شواری توسعه فرهنگ قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی و ده‌ها دستگاه دیگر در اجرای این طرح نقش خواهند داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به مأموریت 16 دستگاه برای اجرای طرح ملی حفظ گفت: در مجموع 192 اقدام برای اجرای طرح درنظر گرفته شده که امسال با محوریت حفظ جزء 30 قرآن اجرایی می‌شود.

وی سازمان اوقاف را اولین نهاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ دانست و گفت: سازمان اوقاف بلافاصله پس خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کار خود را آغاز کرد و امسال هم باتوجه به اهمیت موضوع این سازمان طرح حفظ را در دستور کار خود قرار داد.

مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن از سهمیه ۲۰۰ هزار نفری این سازمان برای طرح ملی حفظ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح در سازمان آغاز شده اما نهایی شدن آن به تأمین اعتبارات بستگی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح در دوره‌ای ۶ ماهه گفت: بخشی از طرح با برنامه‌ رسانه ملی در این طرح 1452 اجرا می‌شود و امیدواریم این تعامل و همکاری بتواند فضایی را ایجاد کند که مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در افق زمانی مناسب اتفاق بیفتد و همین کارها و حرکات فرهنگ حفظ قرآن را در کشور ما جاری و ساری کند که نقش رسانه در این امر مهم است تا مردم نسبت به حفظ قرآن و انس با قرآن و ارتباط جاری با قرآن حساس باشند. به ویژه والدین در مؤانست فرزندان با قرآن مؤثر هستند و امیدواریم اجرای این طرح‌ها خانواد‌ه‌ها و جوانان و نوجوان را بیشتر با قرآن مأنوس کند.

محمد حسین محدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر طرح بشارت 1452 در ادامه اظهار کرد: طرح بشارت 1452، دوازده سالگی خود را با 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی دنبال می‌کند؛ انقلابی که همه دستاوردهای قرآنی امروز کشورمان مدیون آن است.

محمدزاده از دریافت اعتبار بابت جوایز 3 دوره پیش این طرح خبرداد و گفت: براساس تامین اعتبار از رسانه ملی توانستیم، جوایز 3 طرح گذشته را دریافت کنیم و پیش از آغاز 1452، حساب خود را در طرح‌های پیشین تصفیه کنیم.

وی ادامه داد: 7 شبکه تلویزیونی برای انعکاس این طرح قرآنی اعلام آمادگی کردند و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان‌ها نیز برای ساعتی از روز را به این طرح اختصاص داده‌اند.

محمدزاده از تولید اپلیکیشن ویژه این طرح خبرداد و گفت: برای این اپلیکیشن ظرفیت ثبت‌نام، کسب امتیاز و غیره در نظر گرفته شده است تا مخاطبان بتوانند به آسانی از مزایای طرح بهره‌مند شوند.

در ادامه احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن از تولید و پخش ویژه برنامه در طول برگزاری این طرح از این شبکه خبرداد و افزود: روزانه 4 آیتم به این طرح اختصاص یافته است. پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 18:30 از بقاع متبرکه این طرح به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه‌های دیگر معاونت صدا نیز در اجرای این طرح همراه هستند و برنامه‌هایی را به این موضوع اختصاص خواهند داد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین