عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
پايگاه اطلاع‌رسانی دارالحديث، محتوای ۴۸۰ جلد كتاب، ۱۴۶ مجله و بيش از دو هزار مقاله كه همگی از آثار مؤسسه دارالحديث هستند، جمع‌آوری و در سايت خود ساماندهی كرده است.
عقیق: پروژه ساماندهی اطلاعات با هدف كاهش هزينه‌ها، صرفه‌جويی در زمان و افزايش دقت در توليد محتوای حديثی در darolhadith.com انجام شد.

در اين سامانه اطلاع‌رسانی، محتوای ۴۸۰ جلد كتاب، ۱۴۶ مجله و بيش از دو هزار مقاله كه همگی از آثار مؤسسه دارالحديث هستند، جمع‌آوری، ساماندهی و در سايت منتشر شده است.

سامانه اطلاع‌رسانی دارالحديث بيش از ۲۹۱ هزار حديث از كتاب‌های مختلف پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حديث گرداوری شده است تا پژوهشگران از اين منابع برای توليد محصولات جديد استفاده كنند.

از ديگر ويژگی‌های اين سامانه جلوگيری از كارهای تكراری در زمينه پژوهش‌های حديثی از قبيل اعراب‌گذاری، ترجمه، مصدريابی و ويرايش احاديث است.

امكان دسترسی به فهرست منابع و قابليت جستجو، نمايش منبع و ساختار درختی كتاب، ارائه و خروجی‌های مختلف از ويژگی‌های اين سامانه است. اين سامانه به همت اداره كل فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، تدوين شده و در اختيار پژوهشگران قرار گرفته است.

گفتنی است، در حال حاضر كتاب «غريب الحديث» به واسطه اين سامانه تأليف و منتشر شده و دو مجموعه حديثی به همين شيوه در دست تأليف است.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین