عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
سرپرست عملیات حج فرودگاه‌ها خبر داد
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اعزام زائران خانه خدا به عربستان 28 روز طول می‌کشد، گفت: اولین گروه 27 تیرماه و آخرین گروه 24 مردادماه به حج مشرف می‌شوند.
عقیق:سید محمود رضوی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تغییرات اعزام زائران خانه خدا نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: بیشترین میزان افزایش اعزام و پذیرش زائران بیت‌الله الحرام از نظر تعداد زائر در سال جاری نسبت به سال ۹۶ به ترتیب متعلق به فرودگاه‌های مشهد (۲۶۸۰ نفر)، بیرجند(۷۵۴ نفر) و همدان (۷۴۷ نفر) است.

وی افزود: همچنین بیشترین میزان کاهش از این نظر نسبت به سال ۹۶ به ترتیب مربوط به فرودگاه‌های گرگان (۲۸۸۸ نفر)، امام خمینی (۲۴۸۴ نفر) و اهواز (۷۵۵ نفر) خواهد بود. از نظر درصد افزایش نسبت به سال گذشته فرودگاه‌های بیرجند (۴۷ درصد)، مشهد (۳۹ درصد) و زنجان (۳۷ درصد) مقام‌های اول تا سوم را دارند. بیشترین درصد کاهش نیز متعلق به فرودگاه های بندرعباس (۴۳ درصد)، رشت (۳۹ درصد) و گرگان (۳۷ درصد) است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال ۱۹ فرودگاه کشور در حوزه حج تمتع فعال خواهد بود، افزود: حدود ۵۰ درصد حاجیان توسط هواپیمایی ایران ایر و بقیه نیز توسط هواپیمایی سعودی منتقل خواهند شد.

وی گفت: اعزام و پذیرش زائران حج تمتع از فرودگاه‌های اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، کرمان، یزد، بیرجند، بندرعباس و رشت توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و از فرودگاه های مشهد، گرگان، ساری، تبریز، ارومیه، زاهدان، کرمانشاه و زنجان توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شود. همچنین اعزام و پذیرش زائران از فرودگاه امام خمینی (ره) توسط هر دو شرکت ایران ایر و سعودی خواهد بود.

رضوی از انجام پیش پروازهای حج در ۲۲ تیر از فرودگاه امام (ره) خبر داد و با بیان اینکه عملیات رفت حاجیان ۲۸ روز طول می‌کشد، افزود: اولین کاروان‌های رفت حاجیان ۲۸ تیر از فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، امام(ره) و مشهد اعزام می‌شوند و آخرین کاروان‌های رفت نیز ۲۴ مرداد از فرودگاه‌های تبریز، امام(ره) و گرگان جابه جا می‌شوند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به اینکه عملیات بازگشت حاجیان ۲۲ روز طول می‌کشد، گفت: ورود اولین کاروان‌های حج به ایران سوم شهریور از فرودگاه بوشهر و ورود آخرین اولین کاروان‌های حج به ایران نیز ۲۴ شهریور از فرودگاه‌های بیرجند، تبریز، امام (ره) و گرگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی یک ساله حج تمتع به دنبال وقوع فاجعه منا، حج تمتع ۹۶ از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود، عنوان کرد: سال گذشته، عملیات رفت و برگشت حجاج از ۲۰ فرودگاه انجام شد و فرودگاه بیرجند به عنوان بیستمین فرودگاه فعال در عرصه حج تمتع سال گذشته برای اولین بار وارد این عرصه شد. تعداد حاجیان اعزامی سال گذشته حدود ۸۶ هزار نفر بود که نسبت به سال ۹۴، ۳۶ درصد افزایش یافت.

رضوی افزود: با توجه به توقف یک ساله عملیات حج و نیز تصمیم گیری با تاخیر، در اعزام حاجیان سال گذشته مشکلات متعددی از جمله برنامه ریزی نامنظم و اعلام دیرهنگام زمان پروازها و نیز تاخیرهای طولانی پروازها به وجود آمد که با فعالیت جهادی تمام دست اندرکاران به ویژه کارکنان فرودگاه ها این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شدند؛ از جمله تغییرات ناهمگون تعداد مسافران اعزامی در برخی از فرودگاه ها با حرکت های جهادی مدیران و کارکنان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هدایت و مدیریت شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین