عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تبیین کرد:
رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه محبت شهدا به خاطر مال، زور و یا از روی نیرنگ نبود، تاکید کرد: ما باید نشان دهیم که قلباً از منکرات بیزاریم و مباحث بسیار مهمی را از دینمان آموخته ایم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، در یادواره سرداران و ۳۳۳ شهید حوزه فتح ناحیه مرکزی یزد، در جمع پایوران، سربازان و بسیجیان با اشاره به اینکه شهدای ما حق محبت به خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) را با تمام وجودشان ادا کردند، گفت: آنها در این راه جانفشانی کرده و برای حفظ اسلام و ناموس، از جان و مال خود گذشتند.

رئیس هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه یزد به عنوان روضه خانه وحسینیه ایران لقب گرفته است، افزود: استان یزد، عشق و محبت مردم دارالعباده به شهدا از محبت به خداوند متعال وائمه معصومین نشأت گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم به برخی از ویژگی‌های محبت به خداوند متعال برای قرار گرفتن در زمره خوبان و مقربین عالم پرداخت و تاکید کرد: اولین ویژگی محبت به خداوندمتعال این است که ریشه الهی وفطرت دارد و به هیچ وجه با نفاق و دورویی قابل جمع نمی‌باشد.

وی با اشاره به این که محبت شهدا و مادران شهید به فرزندانشان الهی است اظهار کرد: محبت‌ها که الهی باشد نگاه‌ها متفاوت می شود تا جایی که انسان فرزندانش را به خاطر خداوند نهی از منکر می‌کند و به خاطر حب اولاد، در گناهانی که گاهی اوقات فرزند به او تحمیل می‌کند وارد نمی‌گردد، چرا که این نوع محبت با گناه قابل جمع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این مطلب که وقتی محبت الهی شد فرمانش به دست خداوند می‌افتد خاطرنشان کرد: ویژگی دوم محبت الهی، همراه بودن حب و بغض توامان است؛ ازیک طرف تولی و از طرف دیگر تبری؛ ازیک طرف سلم لمن سالمکم و از طرفی حرب لمن حاربکم.

این استاد حوزه ادامه داد: انسان باید از هرچه مصداق ایمان است خوشش بیاید و از هرچه مصداق کفر است متنفر باشد، همان طور که مولایمان حضرت امام حسین (ع) نماز را دوست داشتند و از بی نمازی بیزار بودند.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه محبت شهدا به خاطر مال، زور و یا از روی نیرنگ نبود تاکید کرد: ما باید نشان دهیم که قلباً از منکرات بیزاریم و مباحث بسیار مهمی را از دینمان آموخته ایم.

وی افزود: ویژگی سوم محبت شهدا این بود که در عشق و علاقه خود اولویت بندی داشتند؛ یعنی محبت خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و جهاد فی سبیل الله را بر محبت پدر، مادر، همسر و فرزندان ترجیح می‌دادند و همانند حضرت ابراهیم (ص) که خواست فرزندش اسماعیل را برای خدا ذبح کند، خودشان را قربانی کردند.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین