عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
فاز پایانی طرح توسعه مقام امام زمان(عج) به منظور افزایش 1200 متری این مکان مقدس به همت عتبه عباسیه(ع) آغاز شد.

عقیق:طرح توسعه مقام امام زمان(عج) در سال‌های اخیر به همت عتبه عباسیه(ع) طراحی و اجرایی شده است. مقام امام زمان(عج) پایین‌تر از حرم امام حسین(ع) و در منتهی الیه خیابان سدره در کربلا است.

طرح توسعه احداث سالن ویژه عبادت بانوان به مساحت 490 مترمربع، سالن ویژه آقایان به مساحت 310 مترمربع و سالن ویژه خادمان مقام مقدس به مساحت 150 مترمربع، هم‌اکنون در حال اجرا است که در صورت تکمیل این بخش‌ها، 950 مترمربع سالن به فضای کنونی ساختمان مقام امام زمان(عج) افزوده می‌شود.

 

 

طرح توسعه مقام امام زمان(عج) هم‌اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند و پس از اتمام کار سازه‌های بتنى که ویژه فضای اضافه شده به ساختمان اصلی مقام است، عملیات ساخت دیوارهای داخلی و زخارف خارجی و همچنین سنگفرش، برقکاری و تأسیس سیستم‌های صوتی آغاز می‌شود.

 

 

در طرح توسعه، افزایش ارتفاع نمای ورودی به مقام امام زمان(عج) جهت نصب ساعتی مشابه به ساعت باب قبله حرم حضرت عباس(ع) در نظر گرفته شده است و اکنون سازه آهنی جهت نصب ساعت نیز کار گذاشته شده است.

 

 

به گزارش فارس، مقام صاحب الزمان(عج) در حاشیه چپ نهر معروف به نهر الحسینیه و در فاصله کمی از حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد و این مکان مقدس از عبادت‌گاه‌های معروف کربلای معلی است که عتبه عباسیه(ع) اقدامات توسعه و بازسازی گنبد و توسعه ساختمان داخلی آن را به عهده گرفته است. با نظر به اینکه طرح توسعه از سه ضلع این مقام شریف امکان‌پذیر نیست، طرح توسعه به مساحت 1200 مترمربع از سمت نهر الحسینیه (ضلع غربی مقام) و از طریق نصب ستون‌های بتنی به طوری که مانع انسداد آب یا تغییر مسیر نهر نشود، صورت گرفت.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین