عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲
حجت الاسلام و المسلمین عرفان:
استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر لزوم حفظ و تقویت دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان در وجود خود پس از سپری شدن این ماه عزیز تاکید کرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حسن عرفان در گفتگویی با اشاره به این که در روزهای پایانی ماه مهمانی خدا قرار داریم، اظهار داشت: یکی از برکات معنوی این ماه برای کسانی که به خوبی حق بندگی را در آن ادا کرده اند، دست یابی به گوهر طهارت ظاهری و باطنی است.

وی افزود: البته شکی نیست که طهارت باطنی و قلبی بسیار مهم تر از طهارت ظاهری است و منظور از طهارت قلبی این است که دل را از غبار نفسانیات و کینه و کدورت ها بزداییم و آن را مهیای عبادت خدای متعال کنیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: همه عرفا و بزرگان ما در مسیر تربیت انسانی، به مساله طهارت باطنی و قلبی بسیار تاکید داشته و تحقق این مهم را راز سالک شدن می دانسته اند و اساساً ریشه و علت برخی درجا زدن ها در ما از بُعد معنوی و ایمانی، به جهت کینه ها و کدورت هایی است که داریم و از این حیث تا به سمت کینه زدایی و زدودن کدورت ها نرویم به آن مقامات عالی دست پیدا نمی کنیم.

وی همچنین بیان داشت: آنچه مهم و ضروری است این که همین حالات معنوی که در ماه رمضان کسب کرده ایم را با انس با قرآن و دعا و مناجات در ماه های دیگر تداوم ببخشیم و بگذاریم برکات این حالات معنوی در زندگی فردی و اجتماعی ما به خصوص در شرایط اخلاقی، اثر مبارک خود را نشان دهد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین