عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پایان طرح ضیافت الهی همزمان با عید سعید فطر، گفت: نماز عید فطر امسال در یک هزار و 450 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در امامزادگان کشور اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف ارتقاء سطح معرفتی و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن طرح ملی «ضیافت الهی» را در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کند که امسال این طرح در 2 هزار و 451 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با مشارکت مُبلغان دینی اعزامی از شهر مقدس قم و روحانیان مستقر و بومی و همکاری خادمان و متولیان بقاع متبرکه برگزار شد و عملاً این طرح در روز عید سعید فطر پایان می‌یابد.

وی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح ملی را برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده، نماز عید سعید فطر امسال با شرکت گسترده مردم مؤمن در یک هزار و 450 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با قدردانی از تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی دست‌اندرکاران طرح ضیافت الهی تصریح کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نمازعید ، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: خطبه‌های این نماز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی یا بومی اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی بود که براساس اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت مردمی در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده برپا شد، تصریح کرد: براین اساس با اجرای این کارویژه بیش از هزاران نفر در سفره‌های کریمانه بقاع متبرکه اطعام شدند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین