عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام شاه‌آبادی خبر داد
بخش «در آسمان ولایت» نمایشگاه قرآن گفت: ۱۴غرفه این بخش، تنها به ۱۴ موسسه تخصیص ندارد بلکه با رشد ۱۰ برابری ۱۴۰ موسسه امکان حضور و عرضه دستاوردهای خود را در نمایشگاه قرآن داشته باشند.


عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، مدیر بخش «در آسمان ولایت» بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی  با اشاره به انتخاب این عنوان برای بخش عترت در دو سال گذشته گفت: این بخش با رویکرد معرفی عترت و معصومان (ع) در نمایشگاه قرآن امسال حضور می یابد.

وی با اعلام جایگزینی رویکرد برنامه محوری به جای موسسه محوری در بخش در آسمان ولایت تصریح کرد: تصمیم داریم در سومین سال حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تمام فعالیت‌های این بخش برنامه محور باشد نه موسسه محور، به این معنی که موسسات و نهادهای فعال در این حوزه اگر درپی معرفی موسسه خود باشند عمدتا باید از طریق سایر بخش‌های نمایشگاه به ویژه بخش نهادها و موسسات اقدام به این مهم کنند.

14 غرفه معرف فعالیت‌های مؤسسات مرتبط با اهل بیت(ع)

حجت الاسلام شاه‌آبادی با بیان اینکه برای این هدف 14 غرفه در بخش مزین به اسامی چهارده معصوم(ع) طراحی شده است، افزود: این غرفه‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت به عنوان مثال دو یا سه روز در اختیار موسسات برگزیده برای معرفی فعالیت‌هایشان در ارتباط با معصومان(ع) قرار می‌گیرد و هر یک از موسسات واجد شرایط می‌توانند در تاریخ مشخص شده فعالیت‌های خود را عرضه کنند.

حضور 140 موسسه فعال در حوزه اهل بیت

مدیر بخش «در آسمان ولایت» بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: همسو با این رویکرد دیگر تخصیص غرفه‌ها به موسسات فعال در حوزه اهل بیت(ع) برای 30 شب برپایی نیست، که اتخاذ این راهبرد باعث می‌شود بجای حضور تنها 14 موسسه در بخش، با رشد 10 برابری 140 موسسه امکان حضور و عرضه دستاوردهای خود را در نمایشگاه قرآن داشته باشند.

وی درباره دیگر آثار مثبت اتخاد رویکرد برنامه محوری در حضور موسسات قرآنی در این بخش عنوان کرد: علاوه بر افزایش کمی تعداد موسسات، حضور کوتاه مدت باعث می‌شود تا موسسات بر کیفی‌سازی هر چه بیشتر برنامه‌های خود و عرضه بهترین‌ها در کوتاه مدت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد بخش زمینه سازی برای حضور تمامی موسسات فعال این ساحت مقدس در طول برپایی نمایشگاه است، افزود: اگرچه سفر در ایام ماه مبارک با سختی همراه است، اما حضور کوتاه مدت و حداکثر سه روزه در بخش برخی از این موانع را برطرف می‌کند.

حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به افزایش 10 برابری موسسات حاضر در بخش در آسمان ولایت درپی اتخاذ رویکرد برنامه محوری بیان کرد: این افزایش باعث شده که ما تعجیلی در نهایی شدن اسامی موسسات نداشته باشیم، البته موسسات حاضر در بخش در دهه نخست برپایی نمایشگاه مشخص شده و از این پس نوبت دهی به موسسات برای هفته دوم به بعد انجام می‌شود.

مدیر بخش «در آسمان ولایت» بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره معیارهای گزینش موسسات برای حضور در این بخش اعلام کرد: سابقه فعالیت موسسات در حوزه‌های کاری، میزان تخصصی بودن کار آنها، تعداد و کیفیت کارشناسانی که می‌توانند برای حضور در بخش و نشست‌ها دعوت کنند و محصولات مکتوب و نرم افزاری در این انتخاب اثرگذار است.

برگزاری نشست‌‌های تخصصی سبک زندگی و سیره عملی معصومان(ع)

وی با اشاره به تعبیه سالن نشستی با ظرفیت 30 نفره در محوطه این بخش ابراز کرد: روزانه حداقل دو نشست یکی قبل و دیگری بعد از افطار با محور سبک زندگی و سیره عملی معصومان(ع) برگزار می‌شود چراکه ارتباط با ائمه(ع) تنها به تولی و عشق ورزیدن محدود نمی‌شود بلکه این مقدمات ضروری، لازمه الگوبرداری از سیره و سبک زندگی آنان برای سعادت و کمال است چراکه بهترین فرصت و الگو برای تبیین و معرفی سبک زندگی به مردم ما سبک زندگی معصومان(ع) است.

حجت الاسلام شاه آبادی با دعوت از عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن برای حضور در بخش در آسمان ولایت بیان کرد: رویکرد بخش این است که این طرح الگویی برای همه بخش‌ها باشد و نمایشگاه قرآن از روند موسسه محوری خارج شده و برنامه محور شود.


منبع: تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین