عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
حجت الاسلام مهدوی ارفع در هیئت فاطمة الزهرا (س) بابل :
حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، عضو شورای فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هیات یافاطمه الزهرا(س)بابل، معرفت صحیح نسبت به امیرالمومنان(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به ریشه های دردهای امیرالمومنان(ع) که در حقیقت درد حقیقی بشریت است، توجه شود.



عقیق:حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، عضو شورای فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هیات یافاطمه الزهرا(س)بابل، معرفت صحیح نسبت به امیرالمومنان(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به ریشه های دردهای امیرالمومنان(ع) که در حقیقت درد حقیقی بشریت است، توجه شود.
وی افزود: تمام علم های عالم در سینه امیرالمومنان(ع) جمع شده بود اما مردم کج فهم آن دوران لیاقت فهم و درک این اسرار نهفته در دل امام علی(ع) را پیدا نکردند.
موسس نهضت جهانی نهج البلاغه به تعبیر امیرالمومنان(ع) در خصوص مشکلات اصلی بشریت اشاره و تصریح کرد: مشکل اصلی جامعه بشری از آغاز تاکنون جهل و عدم علم از حقیقت عالم هستی است.
وی ادامه داد: زمانی که مولی متقیان از مردم عصر خود می خواست که بپرسند، مردم به جای بهره گیری از علم ایشان، با طعنه های خود این یگانه هستی را مورد آزار قرار می دادند.
حجت الاسلام مهدوی علت شهادت امیرالمومنان(ع) را جهل مردم عنوان و تصریح کرد: مردمی که ارزش علم و بزرگی امام علی(ع) را نمی شناختند، ایشان را به شهادت رساندند و این مظلومیت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در شب شهادت اول مظلوم عالم باید به عمق مساله مظلومیت ایشان و عدم درک بشریت از گنجینه های علم و معنویت یعنی امامان معصوم(ع) پی ببریم.
استاد حوزه و دانشگاه به پاسخ امیرالمومنان(ع) به یکی از شیعیان آن حضرت در خصوص اسم اعظم خداوند متعال پرداخت و گفت: قبل از هر دعا با خواندن شش آیه ابتدایی سوره حدید و 4 آیه آخر سوره حشر که حقیقت اسم اعظم خداوند در آن نفهته است، از خدا بهترین ها را پس از قرائت این آیات نورانی طلب کنید.
موسس نهضت جهانی نهج البلاغه عدم شناخت جامعه بشری به ویژه جامعه شیعی از مفاهیم علمی امیرالمومنان(ع) و دور ماندن از کتاب ارزشمند نهج البلاغه را موجب رسوخ و نفوذ مکاتب غربی در جامعه اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه درصد سال اخیر جامعه شناسان در کشور، مفاهیم اجتماعی جامعه اسلامی را با مکاتب جامعه شناسی غربی معرفی می کنند و راه های حل مشکلات را در لابلای نسخه های غربی می جویند در حالی که از دریای حکمت گنجینه هایی با امامان معصوم(ع) بی اطلاع هستند.
وی ادامه داد: جای تاسف است که برخی از مسؤولان نظام اسلامی که ملبس به لباس روحانیت هستند، نجات اقتصاد ایران را بر اساس نسخه غربی نئوکینزی تجویز می کنند و در بیان آن ها از نسخه فاخر اقتصاد مقاومتی امیرالمومنان(ع) خبری نیست.
حجت الاسلام مهدوی ارفع با دعوت از کارشناسان اقتصادی برای مطالعه وصیت نامه امام علی(ع)، اظهار داشت: نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی امام علی(ع) در وصیت نامه تاریخی ایشان به امام حسن(ع) تجلی پیدا کرده است و باید در این خصوص کاوش های علمی برای استخراج مفاهیم برجسته اقتصادی صورت گیرد.
وی افزود: مترقی ترین منشور حاکمیت در سراسر جهان به اعتراف سازمان ملل متحد، نامه پرمغز امیرالمومنان(ع) برای مالک اشتر است در حالی که در جامعه ما برخی ها به دنبال نسخه های غربی حقوق بشر و شیوه سیاست و حکومت می گردند.
عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که مترقی ترین نسخه حقوق بشر در شیوه رفتار و مدیریت امام علی(ع) متجلی شده است، گفت: مدعیان محبت امام علی(ع) بدانند که جهل آن ها و دور ماندن آن ها از نهج البلاغه موجب امتداد مظلومیت ایشان تا این عصر می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که مدعی هستند که نهج البلاغه کتاب دشواری برای درک است، حتی یکبار هم این کتاب ارزشمند را نخوانده اند.
حجت الاسلام مهدوی ارفع سه روش ساده برای خواندن نهج البلاغه برای عموم افراد را مورد تذکر قرار داد و خاطرنشان کرد: در 241 خطبه و سخنرانی امام علی(ع) در نهج البلاغه، حتی نادان ترین افراد آن عصر در زیر منبر آن حضرت می نشستند به راحتی آن را درک می کردند و امروز هم راه حل مشکلات ما بازخوانی و درک کلام امیرالمومنان(ع) در قالب خواندن نهج البلاغه است.
وی افزود: در نهضت جهانی نهج البلاغه پس از بررسی های صورت گرفته نسخ ترجمه مرحوم دشتی ساده ترین و بهترین ترجمه است.

 مراسم با شکوه احیاء لیالی قدر به همت هیات یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها در مصلی بزرگ شهرستان بابل برگزار می گردد.
شروع این مراسمات با تلاوت قرآن کریم  و  قرائت دعای جوشن کبیر توسط قاریان برجسته بین المللی و کشوری  در ادامه سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع از فعالان برجسته نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی(شب ۱۹ و ۲۱) و حضرت آیت الله توکل عضو مجلس خبرگان رهبری(شب ۲۳) خواهد بود.
در ادامه حاج محمدرضا بذری و کربلایی جبار بذری به قرآن به سر و مرثیه خوانی امیرالمومنین علیه السلام خواهند پرداخت.
بنا بر این گزارش همزمان با برپایی مراسم غرفه های مهد کودک، حمایت از کالای ایرانی، عفاف و حجاب، نهج البلاغه و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را برای شرکت کنندگان در مراسم تدارک دیده شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین