عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
استاد حوزه خدمت به اهل بیت(ع) در عرصه‌های مختلف را در اعداد زیارت حضرات ائمه(ع) دانست و گفت:برخی متوهم حرکت در مسیر سیر و سلوک هستند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مومنی در همایش توجیهی آموزش خادمیاران رضوی که  به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم و در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهمترین موهبت انسان، عقل است زیرا می تواند مبدا پیدایش و مسیر خود را با نور وحی بشناسد.

وی افزود: مقصد انسان، قبر و حساب و کتاب است؛ باید در راهی حرکت کنیم که در طریق عبودیت و بندگی قرار گیریم؛ ملکه ای که در وجود انسان، انسان را به سمت خدا سوق می دهد، عقل است و آنچه ما را از مسیر بندگی فاصله می دهد، جهل است.

استاد حوزه اظهارکرد: باید در طریق و مسیر بندگی قرار گیریم؛ در این طریق، افراد متوسل به راه های متعددی می شود؛ برخی خود را در ریاضت های سخت قرار می دهند؛ برخی از طریق اذکار اوراد و برخی دیگر نیز در مسیر سخت و ممکن الوصول و پرآفت و پرآسیب حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: کمترین توجه به تهدیدها باعث می شود که انسان از مسیر خارج شود؛ گاهی سرعت سیر انسان کم است ولی گاهی نیز سرعت سیر انسان بالا است  و یک اشتباه ممکن است که انسان را در مسیری قراردهد که به خطربیافتد.

وی گفت: مسیر دیگر، مسیر اهل بیت(ع) است که به حسب فرمایش نبوی هر کسی در این کشتی یا اهل بیت(ع) وارد شود نجات می یابد و هر کسی بر آن سوار کشتی سوار نشد هلاک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: برحی از افراد سالک نیستند، بلکه متوهم حرکت در مسیر سلک هستند؛ در این عرصه، آسیب ها حداقل است که این حداقل بودن به برکت اهل بیت(ع)است؛ بهترین راه، توجه به امری است که اهل بیت(ع) فرموده اند.

استاد حوزه اظهارکرد: زیارت اهل بیت(ع) باعث بهشتی شدن انسان می شود که این مساله از راه دور ونزدیک انجام می شود؛ زیارت اهل بیت(ع) به حدی ثواب دارد که باعث توجهات اهل بیت(ع) می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: بالاترین ثواب زیارت متعلق به امام حسین(ع) است؛ شقی پس از زیارت امام حسین(ع) خوشبخت از حرم خارج می شود؛ زیارت امام حسین(ع) از راه دور به قول امام معصوم این گونه است که زیرا آسمان ایستاده و آسمان را بنگرد و سپس به دست راست و چپ خود بنگرد و ذکر صل الله علیک یا اباعبدالله و صل الله علیک و رحمه الله و برکاته را بگوید.

وی گفت: پس از زیارت امام حسین(ع) بالاترین ثواب زیارت متعلق به امام رضا(ع) است؛ اگر کسی ایشان را زیارت کند گویی خدا را در عرش زیارت کرده است؛ هرکسی که امام رضا را زیارت کند گناهان گذشته و آینده او بخشیده می شود ولو اینکه از اهل کبائر باشد.

وی افزود: این زیارت باید با معرفت باشد؛ یکی از مهمترین لوازم آن، این است که انسان بداند که ایشان، امام است؛ خدمت به زائر امام نیز عبادت است؛ خدمت و خدمت یاری عین عبادت است.

استاد حوزه اظهارکرد: لازمه دوم این است که اطاعت ایشان واجب است و اینکه ایشان غریب و شهید است؛ اگر این چهار لازمه باشد، زیارت کامل خواهد بود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین