عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
اجرای برنامه دیدار شاعران همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب طی 28 سال گذشته برعهده شاعران متعددی بوده است که عباس براتی‌پور با 13 سال، بیش از بقیه بر صندلی اجرای این جلسه تکیه زده است.

عقیق: 28سال از اولین شبی که شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان، افطار را مهمان رهبر انقلاب بودند، می‌گذرد. آن‌ها سال‌هاست که همزمان با شب یا شام میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) بزرگترین شب شعر کشور را در محضر ایشان برگزار می‌کنند.

سال‌های ابتدایی برپایی جلسات نیمه ماه مبارک رمضان

امین شعر انقلاب در این دیدار که یکی از صمیمانه‌ترین‌ جلسات و همنشینی‌های ادبی در نوع خود محسوب می‌شود، ابتدا شعر شاعران را می‌شنوند و سپس در مورد موارد مهم و کلیدی در ادبیات انقلاب به نکاتی اشاره دارند.

توجه رهبر انقلاب به مسئله فرهنگ، خصوصا ادبیات و شعر موجب شده این دیدارهای شاعران همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان، بسیار مهم، محوری، اثرگذار و تعیین‌کننده محسوب شده و به نوعی از آن به عنوان ترسیم کننده نقشه راه ادبیات و شعر کشور در طول سال یاد شود.

عکسی به یاد ماندنی در پایان یکی از دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب

در دوره‌های مختلف برگزاری این دیدارها تنها شاعران داخلی حضور نداشته‌اند و در سال‌هایی، حضور شاعران هندی، پاکستانی و... را نیز در این جلسات گرم و گرامی شاهد بوده‌ایم. در کنار آن، شاعران جوان و پیشکسوت انقلاب اسلامی بهترین و ناب‌ترین سروده‌های خود را می‌خوانند و رهبر انقلاب به ستایش شعر و شاعر می‌پردازند و گاهی، اشکالات وزنی و یا قالبی را مطرح می‌کنند که نشان از اشراف ایشان به این حوزه دارد.

نکته جالب اینکه نخستین جلسه از این دست با اجرای مرحوم مهرداد اوستا برگزار شده است، اما در میان گردانندگان این جلسات، نام عباس براتی‌پور از شاعران پیشکسوت بیش از سایرین دیده می‌شود؛ چرا که او حدود 13 سال اجرای شب شعرهای نیمه ماه مبارک را عهده‌دار بوده است.

اما علی معلم دامغانی هم از جمله شاعران مجری این جلسات در سال‌هایی بود و نام‌هایی چون ساعد باقری، حجت‌‌الاسلام جواد محمدزمانی(دیدارشاعران آئینی) و علیرضا قزوه نیز طی سال‌های اخیر برای اجرای این برنامه مطرح شده و عهده‌دار این مراسم بوده‌اند.

جلسات شعرخوانی نیمه ماه مبارک در سال‌های اخیر

عباس براتی‌پور از شاعران پیشکسوت انقلاب در این خصوص معتقد است: این جلسات نقشه راه ادبیات کشور را مشخص می‌کند و به نوعی بیانگر اشراف و توجه رهبر انقلاب است.

طبق وعده سالانه شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان، امسال نیز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت‌ (ع) افطار را مهمان رهبر انقلاب هستند و باید دید امسال چه شاعران جوان و پیشکسوتی شعرخوانی خواهند داشت و اجرای آن بر عهده چه کسی خواهد بود؟

این شب شیرین و خاطره‌انگیز با اقامه نماز جماعت به امامت رهبر معظم انقلاب و گفت‌ و شنود مستقیم شاعران با ایشان آغاز می‌شود و با افطار ادامه می‌یابد. سپس نوبت به شعرخوانی شاعران می‌رسد و با سخنرانی کوتاه رهبر انقلاب به پایان می‌رسد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین