عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
حجت‌الاسلام رفیعی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: برای این که خانواده و آموزش و پرورش قوام پیدا کند، نیازی به کتاب‌های غربی و سند 2030 نداریم.
عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مساله اشتغال بانوان در جامعه اظهار کرد: مقام معظم رهبری مشکلی با اشتغال بانوان ندارند، اما اکنون در جامعه شاهد هستیم که برخی از بانوان با حقوق پایین مورد استثمار قرار می‌گیرند و شغل‌های نامناسبی را عهده‌دار می شوند.

وی ادامه داد: برای اینکه آمار طلاق در جامعه کاهش پیدا کند، باید زوجین نسبت به اصولی همچون دینداری، احترام متقابل، اخلاق و رعایت حقوق آگاهی لازم را داشته باشند و این اصول را مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بدگمانی، داشتن غیرت زیاد و بی‌غیرتی در زندگی مشترک برای همسران، اشتباه است، یکی از عوامل تزلزل خانواده‌ها این است که زوجین حقوق یکدیگر را رعایت نمی‌کنند.

رفیعی با اشاره به عوامل تزلزل خانواده‌ها اظهار کرد: یکی از این عوامل بد اخلاقی است، زوجین باید بر رفتارهای یکدیگر مراقبت داشته باشند، اما نباید این مراقب به‌گونه‌ای باشد که موجب دخالت‌های نادرست شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مسلمانان به خصوص شیعیان، تلاش برای جلوگیری از جدایی و طلاق در خانواده‌ها است و در این راستا نباید به راحتی اجازه طلاق توسط قاضی‌ها و مشاوران صادر شود.

اسناد حوزه علمیه قم افزود: ایجاد مشکلات عاطفی برای افراد، از بین رفتن روابط اجتماعی میان اقوام و پدید آمدن مشکلات اجتماعی در جامعه از جمله عواقب طلاق در یک جامعه است و یکی از کارهایی که موجب به لرزه افتادن عرش خداوند می‌شود، طلاق است.

رفیعی با اشاره به وظایف زوجین در زندگی مشترک اظهار کرد: زوجین باید در زندگی مشترک نیازهای یکدیگر را رفع کنند و به این مباحث به صورت مطلوب در دین مبین اسلام پرداخته شده است.

وی ادامه داد: باید مباحث اسلامی در خصوص خانواده در صدا و سیما تبیین شود، برای این که خانواده و آموزش و پرورش قوام پیدا کند، نیازی به کتاب‌های غربی و سند 2030 نداریم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بی توجهی به حقوق مردم از سوی دولت موجب تزلزل روابط بین مردم و دولت می‌شود، زمانی مردم تعهدی به دولت ندارند که دولت توجهی به حقوق مردم نداشته باشد.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: ملامت و سرزنش یکی از عوامل فروپاشی زندگی‌های مشترک است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین