عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
در مجموع ۱۲۳ روحانی از جانب مجمع عالی تفسیر به داخل و خارج کشور اعزام می‌شوند تا در ماه رمضان برای مردم تفسیر بگویند.
عقیق:شانزدهمین اجلاس اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با عنوان «قرآن در آئینه رمضان» با حضور آیت‌الله جوادی آملی در بیت علامه طباطبایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام بنیادی مسئول بخش تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه در سخنانی به تشریح کم و کیف اعزام اساتید تفسیر به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه 123 نفر به داخل و خارج کشور اعزام خواهند شد، گفت: 103 اعزام به داخل کشور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و 20 اعزام به خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ مفسر به سراسر کشور از 5 سال پیش آغاز شده و سال اول آن با همکاری سازمان اوقاف و 4 سال بعدی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شده است از افزایش درخواست‌ها از نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: امروز در جامعه جریان‌سازی تبلیغ با محوریت تفسیر صورت گرفته و تقاضا روز به روز بیشتر می‌شود.

بنیادی به نقل از یکی از مسئولان سازمان تبلیغات گفت: این سازمان امسال 53 هزار اعزام را در برنامه دارد که اعزام این 123 استاد تفسیر به لحاظ وزانت با آن برابری می‌کند.

به گفته وی اعزام مفسران امسال به دو صورت مستقیم و حمایتی صورت می‌گیرد و مبلغان حمایتی آن دسته از مبلغانی هستند که به برخی از استانها دعوت می‌شوند و چنانچه در مباحث خودشان محورهای تفسیری را بگنجانند مجمع از آنها حمایت خواهد کرد.

بنیادی دانشگاه‌ها و پادگان‌ها را از مراکز هدف طرح اعزام مفسر دانست و گفت: سازمان تبلیغات هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام داده و صدا و سیماهای استانی و شبکه‌های سراسری نیز به ضبط برخی از برنامه‌ها خواهند پرداخت.

مسئول بخش تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خواستار دقت مبلغان در مورد محوریت قرآن در ماه مبارک رمضان شد و با اشاره به اینکه طبق آمار جذابیت برنامه‌های قرآنی چندین برابر سایر برنامه‌هاست، گفت: امسال اصرار داریم که تفاسیر گلچین و موضوعی به صورت صوتی در اختیار مجمع قرار بگیرد تا از این طریق به دست نشریات و علاقه‌مندان برسد.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین