عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
آیت الله مظاهری در جمع مبلغین:
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفتند: مبلغین قدر خود را بدانند و از فرصت تبلیغ دین استفاده کنند، متاسفانه تجمل گرایی ها، تبعیض ها و مادیات موجب شده است که لذت معنوی طلبگی درک نشود و این بالاترین خسارت برای یک طلبه و روحانیت است.
عقیق:آیت الله حسین مظاهری، صبح امروز در  جمع روحانیون و مبلغین اعزامی ماه مبارک رمضان  اظهار کردند: برای احترام به مبلغ این جلسه را تشکیل دادند، امیداورم خداوند توفیق تبلیغ دین را به همه ما عطا کند.

* تبلیغ از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

معظم له ادامه دادند: چند نکته که پایه و اساس قرآنی دارد، حائز اهمیت است، نخست  امرتبلیغ، تبلیغ از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است ، اما در تشیع، تبلیغ مختص به روحانیت شده است.

ایشان خاطرنشان کردند: قرآن می فرماید « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا»( آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند)، مقام تبلیغ و مبلغ بالا است، چرا که استمرار حرکت تبلیغی انبیاء است.

این مرجع تقلید افزودند: همیشه از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز نبوت دو بخش بوده، نبی تشریعی و نبی تبلیغی، اغلب قریب به اتفاق 124 هزار پیامبر، نبی تبلیغی بوده‌اند و طلاب حرکت تبلیغی آنان را دنبال می‌کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان  ابا بیان این که افتخار ما این است  که توانسته‌ایم تشیع را  از نسلی به نسل دیگر منتقل کنیم، تصریح کردند: اگر تشیع به این مرحله رسیده است به همت روحانیت بوده و اگر ما طلاب هیچ امتیازی جز این امتیازی که قرآن به ما داده است، نداشته باشیم، برای ما کفایت می کند.

معظم له اذعان داشتند: روحانیت با تبلیغ دین تا به امروز خیلی کار کرده است، از زمان امام صادق(ع) تا به امروز عالمان و بزرگان دین، سختی های و مصیبت هایی را تحمل کرده اند تا مکتب تشیع به ما رسیده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام حسین (ع) تشیع را زنده کردند، گفت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توانستند فرهنگ تشیع را تشکیل دهند و از این جهت تکمیل کننده مسیر ابا عبد الله الحسین بودند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کردند: اقدام امام صادق(ع) اگر بیشتر از امام حسین(ع) نباشد، کمتر نیست، لذا همه روحانیت، سربازان امام زمان(عج) و شاگردان امام صادق(ع) در امر تبلیغ دین هستند. در امر تبلیغ اخلاص بسیار حائز اهمیت است، در امر طلبگی و تبلیغ هیچ توقعی نداشته باشید.

*ثواب تبلیغ دین از شهادت و جهاد هم بالاتر است

رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کردند: ثواب تبلیغ دین از نظر قرآن کریم بسیار بالا و منحصر بفرد است؛‌ چنانکه می فرماید: «اگر کسی، فردی را هدایت کند، مثل این است که جهان را زنده کرده باشد».

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشتند: این ثواب با ثواب جهاد و شهادت  قابل قیاس نیست، ثواب به این بالایی برای ما طلاب و روحانیون است.

مرجع تقلید افزودند: اگر بتوانیم ما روحانیت یک نفر را مسلمان کنیم و یک نفر را از انحراف نجات داده و هدایت کنیم، گویی کل جهان را زنده کنیم، بنابراین مبلغین قدر خود را بدانند و از این فرصت استفاده کنند، متاسفانه تجمل گرایی ها، تبعیض ها و مادیات موجب شده است که لذت طلبگی درک نشود و این بالاترین خسارت برای یک طلبه و روحانیت است.

* منبر ما طلاب و روحانیت باید مردم را دین دار کند

معظم له افزودند: باید خود را بشناسیم و سپس قدر خود را دریافته و بعد در زندگی خود هیچ چیز جز خدا  مدنظر ما نباشد تا خدا را بشناسیم، اخلاص لازمه کار  تبلیغ است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: مطلب دومی که باید مبلغین به آن توجه داشتبه باشیم این است که ما باید مردم را دین دار کنیم، دین یعنی اینکه افراد را نسبت به احکام دین، اخلاق دینی و اعتقادات اسلام آشنا سازیم.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کردند: امروزه این امور در مخاطره عجیبی واقع شده است، مردم و جوانان مسائل اسلامی را به خوبی نمی دانند و زود می شود جوان را از نظر اعتقادات منحرف ساخت، چون اعتقادات او اعتقادات تقلیدی و پدرو مادری است و در مقابل شبهه ضعیف هستند، بنابراین منبر ما طلاب و روحانیت باید آنها را زنده کند.

ایشان در پایان خطاب به مبلغین گفتتند: منبر و تبلیغ ما طلاب هم باید احکام، هم اخلاق و هم اعتقادات داشته باشد.



منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین