عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسجدمحوری نباید در حد شعار باقی بماند، افزود: اگر صرفاً در شعار به طرح مسجد محوری اکتفا شود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد
عقیق:آیت الله رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی به مناسبت دهه تکریم مساجد، با اشاره به آثار تربیتی و اجتماعی مسجد محوری در جامعه، بر لزوم احیای بیشتر مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد در اسلام طبق آنچه که از دوران رسول خدا نقل می‌شود، مرکز تمام فعالیت‌های عبادی سیاسی بوده است.

وی افزود: در صدر اسلام همانگونه که در دفاع مقدس نیز مشاهده کردیم، بسیج مردم به جبهه‌های جنگ از طریق مسجد صورت می گرفت، مسجد همواره پایگاهی برای بصیرت‌افزایی جامعه بوده است و جایگاه بسیار اثرگذار در ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی جامعه دارد .

آیت الله رجبی ترویج فرهنگ مسجدمحوری را نیازمند داشتن برنامه‌ای دقیق، حساب شده و جامع دانست و اظهار داشت: باید برنامه جامعی برای مساجد وجود داشته باشد و زمینه‌سازی شود تا در ابعاد گوناگون زندگی مردم تحول ایجاد کند .

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام شود، می‌توان جامعه را به سوی سبک زندگی اسلامی هدایت کرد. محوریت مسجد در فعالیت‌های اجتماعی امر بسیار مطلوبی است، منتها امروزه شاهدیم که مسجد جایگاه مناسب خود را در جامعه ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسجدمحوری نباید در حد شعار باقی بماند، افزود: اگر صرفاً در شعار به طرح مسجد محوری اکتفا شود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، اما اگر این برنامه تجسم عینی پیدا کند و مساجد به واقع محور انواع فعالیت‌ها شوند، بسیار اثربخش خواهد بود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه تحقق مسجد محوری در مسائل فکری در جهت صحیح، مسائل اخلاقی و جنبه‌های رسیدگی به محرومان، مسائل سیاسی و حتی امنیتی تحول ایجاد خواهد کرد، افزود: نعمت مسجد لطف اسلام در حق جامعه انسانی و اسلامی است که بسیار حساب شده در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف اسلامی اثرگذاری می‌کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین