عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به توافقات اولیه صورت گرفته میان ایران و عراق گفت: زائران اربعین حسینی مبلغ تعیین شده را به صورت ریالی پرداخت می‌کنند و بانک مرکزی نیز پول دریافتی را به صورت ارز رایج تقدیم به مسئولان عراقی می‌کند.
عقیق:دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به توافقات اولیه صورت گرفته میان ایران و عراق گفت: زائران اربعین حسینی مبلغ تعیین شده را به صورت ریالی پرداخت می‌کنند و بانک مرکزی نیز پول دریافتی را به صورت ارز رایج تقدیم به مسئولان عراقی می‌کند.

شهریار حیدری درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای ایام اربعین حسینی امسال اظهار کرد: پیش‌نویس تفاهمنامه مراسم اربعین حسینی با حضور هیئت عراقی به ریاست محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق و بعد از بررسی‌های کارشناسی به امضا رسید؛ قرار است این پیش‌نویس به امضای وزرای کشور عراق و ایران برسد.

وی افزود: پیشنهاداتی نظیر بازگشایی مرز خسروی از ایام بعد از ماه مبارک رمضان و چند ماه قبل از اربعین حسینی یکی از محور‌های گفت‌وگو‌های طرفین بوده است که مورد توجه و توافق هیئت عراقی قرار گرفت.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به موضوع بیمه زائران اربعین حسینی گفت: بیمه‌گذار برای ایام اربعین حسینی هنوز مشخص نشده، اما این موضوع در زمان نزدیک به ایام اربعین حسینی باید از سوی کمیته اعزام و ستاد مرکزی اربعین حسینی بررسی شود.

به گفته حیدری، در ایام اربعین سال گذشته قیمت بیمه در نظر گرفته شده برای زائران در حدود ۸ هزار تومان نسبت به ایام عادی تخفیف داده شده بود که این مهم برای سهولت زائران انجام گرفت.

وی افزود: بیمه زائران مزایای زیادی همانند پرداخت غرامت تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان را داشت، اما متاسفانه برخی افراد در این رابطه سهل‌انگاری کردند و خود را تحت پوشش بیمه قرار ندادند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه بیمه‌گذار باید تعهداتی را برای زائران اربعین حسینی در نظر بگیرد، تصریح کرد: خدمات کافی با کیفیت بالا به همراه نازل‌ترین قیمت باید از سوی بیمه‌گذار مورد توجه قرار گیرد؛ تلاش می‌کنیم تا قیمت بیمه برای زائران اربعین افزایش نیابد.

حیدری درباره ویزای زائران اربعین حسینی نیز تاکید کرد: یکی از مباحث دو طرف افزایش نیافتن قیمت ویزای اربعین حسینی بود که اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، زائران باید همان رقم ۴۰ دلار را پرداخت کنند.

وی افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته تمامی زائران باید رقم ریالی ویزای اربعین را بپردازند یعنی این رقم دلاری نیز بر اساس نرخ دلار دولتی محاسبه خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی مبلغ تعیین شده را به صورت ریالی پرداخت می‌کنند و بانک مرکزی نیز پول دریافتی را به‌صورت ارز رایج تقدیم به مسئولان عراقی می‌کند که با این کار شاهد سهولت دریافت ویزای زائران خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه برخی مقررات و قوانی عراق تغییر یافته است، گفت: در سال‌های گذشته اگر فردی بدون مدارک قانونی وارد کشور عراق می‌شد، این فرد را به کشور عودت می‌دادند، اما در حال حاضر اگر کسی بدون مدارک به ویژه ویزا به عراق سفر کند، برخورد قانونی و قضایی با وی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بهتر است زائران عزیز به تکمیل مدارک قانونی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی توجه داشته باشند؛ داشتن بیمه نیز تاثیرگذاری مثبتی را برای زائران به دنبال دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین درباره احتمال افزایش تعداد زائران اربعین حسینی امسال نیز اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از هموطنان در این مراسم حضور یافتند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز تغییرات چشمگیری رخ ندهد، اما در هر حال ما برای حضور سه ملیون نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امکانات لازم برای این تعداد جمعیت فراهم است.
منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین