عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.
عقیق:حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به اینکه همزمان با نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ویژه برنامه جشن میلاد امام زمان(عج) تحت عنوان «تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد» آغاز شده است و تا شانزدهم ماه شعبان المعظم ادامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در شب ولادت با سرسعادت حضرت مهدی(عج) مراسم ویژه‌ای با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار میشود.

وی اظهار کرد: در این مراسم با شکوه که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با نواخته شدن نقاره‌خانه آغاز می‌شود، حجت الاسلام عالی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت به مولودی‌خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه‌های روز ولادت امام زمان(عج) ابراز کرد: همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اجتماع عظیم منتظران در عرصه میدان شهدا صورت خواهد گرفت و همه زائران و مجاوران به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد و از مراسم جشن در حرم رضوی بهره‌مند میشوند.

وی افزود: مراسم جشن روز میلاد ساعت 10 تا 12 با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و سرودخوانی مداحان و ذاکران در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های باشکوه این عید فرخنده می‌توان به برگزاری محافل قرآنی و اجرای تواشیح توسط گروه همخوانی ولیعصر(عج) و شعرخوانی شعرای کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همزمان با شام ولادت نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی قبل و بعد از نماز مغرب به ایراد سخنرانی و تقسیر قرآن خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ادامه مراسم شام میلاد امام زمان(عج)، سیدمجید بنی‏فاطمه، احمد واعظی و جعفر ملائکه از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به سرود خوانی و مدیحه سرایی می‌‏پردازند.

وی افزود: از دیگر برنامههای جشن میلاد امام زمان(عج) میتوان به برگزاری احیای شب نیمه شعبان اشاره کرد که ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین