عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
گزارشی از حال و هوای جمکران در آستانه نیمه شعبان
خبرگزاری شبستان: در آستانه نیمه شعبان، شهر قم و به ویژه مسجد مقدس جمکران آماده برگزاری جشن های میلاد حضرت مهدی موعود(عج) می شود.
عقیق: هر ساله همزمان با نیمه شعبان مردم قم و دستگاه ها و نهادها با برنامه ریزی های گسترده خود را برای استقبال از زائران مسجد مقدس جمکران آماده می کنند و با برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب های جشن، به استقبال این ایام می روند.

امسال نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده و علاوه بر داخل شهر در مسجد مقدس جمکران نیز برنامه های گسترده ای در نظر گرفته شده است به گونه ای که معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران از آمادگی 8500 خادم مسجد مقدس جمکران برای مشارکت در جشن نیمه شعبان خبر داد.

 

احمد حاجی زاده گفت: برای استقبال از زائرین مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان، تمام بخش‌های این مسجد مقدس آماده باش هستند، همچنین هشت هزار و 500 نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران بسیج شدند و پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصد زائرین را در ایام نیمه شعبان امسال داریم، دلیل این مساله همزمانی نیمه شعبان با شب چهارشنبه و تعطیلات آخر هفته است.

وی ابراز داشت: سال گذشته ایتسگاه های صلواتی را در مسیر مسجد مقدس جمکران دایر کردیم و 500 هزار پرس غذا توزیع شد و امسال نیز این شور مردمی در جریان خواهد بود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: زیارت مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان یک برنامه ملی است و انتظار است که دستگاه های ملی در این زمینه وارد شوند.

 

 

 

 

*آماده باش دستگاه های امدادی و خدماتی

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز گفت: یکی از موضوعات اساسی تامین امنیت و خدمات رسانی به زائران است که در این راستا 24 اکیپ جمعیت هلال احمر و اورژانس و 15 اکیپ آتش نشانی و 6 اتوبوس آمبولانس در ایام نیمه شعبان در گرداگرد این مسجد مستقر خواهند شد.

وی بیان داشت: یکی از برنامه ها راه اندازی بیمارستان سیار است که همچون سال های قبل به همت دانشگاه علوم پزشکی قم دایر می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: علاوه بر حضور دستگاه های امدادی در مسجد مقدس جمکران، در مسیرهای منتهی به مسجد و استان قم نیز حضور جدی خواهند داشت تا در صورت بروز هر گونه مشکل خدمات رسانی کنند.

اوروجی تصریح کرد: تامین دارو و خون مورد نیاز در این ایام در بیمارستان سیار شده و امیدواریم که کمترین نیاز به این مسائل باشد.

 

 

*ساماندهی ایستگاه های صلواتی

رضا سیار فرماندار قم نیز گفت: یکی از مسائل استقرار ایستگاه های صلواتی است که در پارکینگ ها فعال می شوند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمامی ایستگاه ها در بلوار پیامبر اعظم(ص) نباشند.

وی ابراز داشت: امنیت و مدیریت پارکینگ ها بر عهده بسیج، سپاه و نیروی انتظامی است و شهرداری نیز در برپایی آنها باید تلاش داشته باشد.

سیار گفت: یکی از مسائل تامین آب شرب است که تامین شده و تمامی تانکرها توسط مرکز بهداشت بازدید و پلمپ می شوند و از سوی دیگر تامین یخ نیز شده است.

 

*ایجاد شبکه برق جدید برای ایستگاه های صلواتی

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم هم با اشاره به خدمات این شرکت در ایام نیمه شعبان گفت: تمامی برنامه ریزی ها و تلاش ما بر این است که بتوانیم در راستای خدمات رسانی به مردم و زائران گام برداریم.

وی بیان داشت: از مردم انتظار می رود تا در این ایام در مصرف برق صرفه جویی کرده تا شاهد عدم خاموشی ها باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم تصریح کرد: امسال یک شبکه انتقال برق برای ایستگاه‌های صلواتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ایام نیمه شعبان احداث شده تا بتوان خدمات رسانی مطلوب تری را انجام داد.

 

*ایجاد راه جدید از اتوبان قم کاشان به جمکران

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم هم خواستار خدمات رسانی مطلوب شد و گفت: مدیران و نیروهای دستگاه ها باید خود را خادم زائران بدانند و خدمات رسانی کنند.

وی گفت: باید تلاش کنیم که برپاکنندگان ایستگاه ‌های صلواتی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند و جشن ها به صورت مردمی برگزار شود و ما به عنوان دستگاه های نظارتی و کمک رسان خدمت مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: یک راه جدید از اتوبان قم کاشان به سمت مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود تا ترافیک کاهش پیدا کند، در ایام نیمه شعبان تا زمانی که پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران جا داشته باشد، محدودیت‌های ترافیکی اعمال نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مساحت پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران 190 هکتار است و امکان 70 هزار خودرو در این پارکینگ‌ها وجود دارد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین