عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان:
رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان با اشاره اینکه «شجاع‌پروری» یکی از مؤلفه‌های خانواده مهدوی است، گفت: خانواده مهدی سرباز تحویل حکومت دینی دهد امروز برای استمرار حکومت انقلابی تا ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) به هزاران «حججی» نیاز داریم.
عقیق:حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور، در ویژه‌برنامه شب ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) در جوار مضجع منور رضوی به تبیین مؤلفه‌های حکومت امام زمان (عج) و خصوصیات خانواده مهدوی پرداخت و گفت: امام زمان (عج) هنگام ظهور پس قیام و نهضت خود، تشکیل حکومت صالحان را با یک نظم نوین مهدوی می‌دهند که دارای پنج خصوصیت است.

مؤلفه‌های حکومت مهدی

رئیس بنیاد مهدی موعود (عج) اصفهان تصریح کرد: اولین مؤلفه حکومتی حضرت مهدی موعود (عج) «رشد عقلانیت و حکمت» است؛ به فرموده امام باقر (ع) یکی از مشخصات حکومت جهانی امام زمان (عج) خردورزی، عقلانیت و حاکمیت حکمت در همه مجاری خانوادگی و اجتماعی است. 

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها سازنده جامعه هستند عقلانیت و حکمت بر یک خانواده مهدوی حاکم است و حماقت، سفاهت و جهالت از نسل مهدوی به دور است؛ خانواده مهدوی فرزندانی عاقل تربیت می‌کند که اهل هوا و هوس نیستند.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه دومین مؤلفه خانواده مهدوی «عدالت» است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشخصه حکومت جهانی امام عصر (عج) این است که قانون محور، مجری عدالت و قسط جهانی است ازاین‌رو یک خانواده مهدوی تحت تأثیر این مؤلفه به دنبال اجرای عدالت در نظام خانوادگی است چیزی که عطش امروز انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در تمام نظام جهانی و نظام سلطه کمترین چیزی که بشر آن را تجربه می‌کند عدالت است، افزود: بیشترین مشکل امروز بشر ظلم است که موجب تاریکی دل‌ها و جامعه می‌شود، یک خانواده کوچک مهدوی به دنبال اجرای عدالت است ازاین‌رو باید در محیط خانه و خانواده و سپس در محیط‌های اجتماعی مجری عدالت بود که زمینه‌سازی برای ظهور است؛ زمینه‌سازی ظهور با شعار اتفاق نمی‌افتد با عمل اتفاق می‌افتد.

اجرای عدالت؛ اساسی‌ترین مطالبه مردم

رئیس بنیاد مهدی موعود (عج) اصفهان گفت: یکی از مطالبات مردم امروز اجرای عدالت در نظام سیاسی و اداری ماست؛ نظام قضایی ما چون تحت پرچم ولایت‌فقیه حکومت می‌کنند لازم است مجری قسط و عدالت باشد؛ یکی از اصلی‌ترین مطالباتی که امروز مردم ما دارند اجرای عدالت قضایی است.

وی با بیان اینکه سومین مؤلفه خانواده مهدوی «شجاع‌پروری» است، افزود: اگر خانواده‌ها و مربیان نسل ترسو تربیت کنند ظهور به تأخیر می‌افتد، چنانکه قبل از انقلاب مردم قدرت ایستادگی در برابر حکومت خود نداشتند چه برسد به در نظام جهانی، اما به برکت قیام امام راحل مردم قدرت ایستادگی در مقابل نظام شاهنشاهی پیدا و این نظام را مضمحل کردند، سپس در برابر نظام سلطه جهانی همچون آمریکا و شوروی آن زمان ایستادند.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور با اشاره به اینکه خصوصیت مهم علی‌اکبر (ع) شجاعت بود، اظهار کرد: اگر یاران سیدالشهدا (ع) شجاع نبودند مانند مردم کوفه خانه‌نشین می‌شدند، کسانی توانستند خلق حادثه کربلا کنند که شجاع بودند؛ امروز جوان مؤمن انقلابی باید در آن مسیر حرکت کند، یک خانواده مهدی یعنی خانواده‌ای که سرباز تحویل حکومت دینی دهد امروز برای استمرار حکومت انقلابی تا ظهور حضرت بقیة‌الله (عج) به هزاران «حججی» نیاز داریم.

وی مؤلفه دیگر حکومت مهدی را «امنیت» عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات امروز نسل جوان ما احساس بی‌پناهی و ناامنی است، دشمن به دنبال این است که وطن و محیط خانواده را برای جوانان خوفناک جلوه دهد، متأسفانه با پدیده فرار از خانه برای دختر و پسر مواجه هستیم که یکی از دلایل آن امن نبودن محیط خانواده‌ها است خانه‌گریزی یک فاجعه فرهنگی و تربیتی ما است.

صلح امروز جهان، صلح مسلح است نه تربیتی

رئیس بنیاد مهدی موعود (عج) اصفهان تصریح کرد: امام زمان (عج) برای ایجاد امنیت جهانی می‌آیند هرچند امروز در برخی کشورها صلح وجود دارد، اما صلح مسلح است یعنی دست‌ها روی ماشه‌ها است اگر در نقطه‌ای جنگی نیست بیشترین هزینه‌هایش صرف تسلیحات نظامی می‌شود، این نوع صلح ارزش ندارد صلح و امنیت مهدوی برخاسته از روح حاکم و اخلاق باشد، علت نبود جنگ بین کشورها امروز وحشت از همدیگر نه اینکه به تربیت آن رسیده باشند.

وی یکی دیگر از مؤلفه‌های حکومت امام عصر (عج) «نگاه به دیگران» است، خاطرنشان کرد: خانواده مهدوی اهل سخاوت، انفاق و احسان است، خانواده‌ای نیست که بر آن بخل حاکم باشد اعضا برای احسان و انفاق مانع همدیگر نمی‌شوند، جامعه مهدوی وفور نعمت دارد؛ وفور نعمت برای فقرزدایی.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور بیان کرد: جامعه ما ازنظر ثروت و اندوخته‌ها دچار مشکل نیست، یکی از مشکلات اساسی ما اختلاف طبقاتی است زیرا افراد خمس و زکات نمی‌دهند و انفاق و احسان نمی‌کنند درنتیجه حاشیه‌نشین پیدا می‌کنیم که برای حکومت اسلامی عار و ننگ است، همه ما به‌عنوان یک مسلمان نباید نسبت به درد فقرا بیگانه باشیم چنانکه همه می‌دانیم رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی چندین مرتبه بر فقرزدایی و محرومیت‌زدایی تأکید کرده‌اند.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین