عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
یادداشت رسیده:
هجرت امروز ما می تواند هجرت از تلگرام به ایتا یا سروش باشد. با تمام هزینه های مشابهی که در هجرت رسول وجود داشت. از هزینه مالی تا هزینه جانی. اما به مراتب کم هزینه تر و شاید به مراتب اثر گذار تر از آن برای مسلمانان.
عقیق:گذشت زمانی که  هجرت، فقط رفتن از مکه به مدینه بود. سرزمین های امروز مجازیند. دنیای واقعی امروز ما، دنیای مجازی پدر های ماست و این ماییم که باید فرزند زمان خود باشیم. این ماییم که نباید در بند ظواهر بمانیم. هجرت یک عمل نیست یک مفهوم است.

هجرت امروز ما می تواند هجرت از تلگرام به ایتا یا سروش باشد. با تمام هزینه های مشابهی که در هجرت رسول وجود داشت. از هزینه مالی تا هزینه جانی. اما به مراتب کم هزینه تر و شاید به مراتب اثر گذار تر از آن برای مسلمانان.

گذشت زمانی که تصور ما از  دزدیده شدن اطلاعاتمان توسط پیام رسان ها، فقط دیده شدن عکس بی حجاب مادربزرگمان در آمریکا و توسط یک اجنبی بود. امروز عصر ابرداده هاست، عصر تحلیل دقیق رفتار یک ملت بر اساس تجمیع اطلاعات حتی خصوصی ترین گفتگو هایشان، که ما مجانی آن را در اختیار دوروف در تلگرام و در اختیار نتانیاهو در ویز میگذاریم در حالی که شاید حتی پدرانمان به اندازه آنها از ما اطلاع و شناخت نداشته باشند.

گذشت زمانی که کالای ملی فقط خوردنی و پوشیدنی و صنعتی بود. امروز کالای ملی، مجازی هم هست. امروز برنامه نویسی و تولید و نگهداری نرم افزار هم شغل است. با کالای دیجیتال پول در می آید. عده ای میلیاردر میشوند، عده ای برشکست میشوند.

گذشت زمانی که حاکم کسی باشد که در مجلس یک کشور قانون تصویب کند. امروز دوروف با تیم برنامه نویسش دارد برای ملت ما قانون تصویب میکند که طبق چه ضوابطی اطلاعات به آنها برسد یا نرسد. دوروف است که مشخص می کند اگر در کانالی دروغی علیه کسی گفته شد، آن کانال مجبور است که دفاع آن فرد را هم منتشر بکند یا خیر.

گذشت زمانی که امنیت ملی فقط جلوگیری از نفوذ فلان تروریست داعشی به کشور بود. امروز امنیت ملی جلوگیری از نشر یک خبر دروغ در ابعاد ملیونی در واحد ثانیه است. که برادر را برای برادرش یک داعشی وحشی معرفی می کند و به خونش تشنه.

من برای خدا، برای حفظ اطلاعاتم از دستبرد سرویس های اطلاعاتی دشمن، برای حمایت از کالای ایرانی، برای حفظ استقلال کشورم، برای  امنیت کشورم از تلگرام  هجرت می کنم.

إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذينَ هاجَرُوا مِنْ بَعْدِ ما فُتِنُوا ثُمَّ جاهَدُوا وَ صَبَرُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحيم‏ (۱۱۰ نحل)

آرى، پروردگار تو كسانى را كه پس از مورد فتنه قرارگرفتن، در راه خدا هجرت نمودند و سپس جهاد كردند و شكيبايى ورزيدند، قطعا پروردگار تو پس از اين مراحل آنان را می آمرزد و بر آنان رحمت می آورد.

م. حبیب


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین