عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

عقیق: حسین محمدی فام، مداح اهل بیت، یادداشتی برای عقیق ارسال کرده و نظرات و دغدغه هایش را مطرح نموده است. عقیق ضمن نشر این مطلب اعلام می کند که حق پاسخگویی، نظر و نقد دیگر مداحان محترم، بویژه کسانی که مخاطب احتمالی این مطلب هستند محفوظ است و انشاالله این فتح بابی باشد برای گفت و گوی سازنده و مشفقانه همه نوکران اباعبدالله(ع).


بنام خدا

امسال این جملات توسط رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه زمان که به اعتقاد ما نایب عام حضرت حجت(عج) است، در روز ولادت حضرت زهرا(س) در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) صادر گردید:

 «البته امروز يك نكته‌اى در جلسه‌ى ما وجود داشت كه اين نكته، نكته‌ى مستحسنى است. من در اين سالهاى طولانى، خيلى اوقات به برادران مداح كه اينجا ميخواندند، اين اعتراض را ميكردم كه جلسه‌ى جشن و مولود را تبديل ميكردند به مجلس عزادارى؛ مفصّل روضه خواندند و اشك گرفتند! هر چيزى به جاى خودش. به شما ميگويند مداح. مداح يعنى چه؟ شاخصه‌ى اصلى شما مداحى است، نه روضه‌خوانى. روضه بخوانيد، بنده طرفدار روضه‌خوانى‌ام، خودم هم روضه‌خوانم. اينجور نيست كه در مجلس مولودى‌خوانى ائمه (عليهم‌السّلام) هم حتماً بايد يك روضه‌اى خوانده شود، يك دمى داده شود، يك اشكى گرفته شود؛ هيچ لزومى ندارد. بگذاريد عواطفى كه مردم نسبت به ائمه (عليهم‌السّلام) دارند، در خارج اينجور وانمود نشود كه منحصر است در قضيه‌ى گريه و سينه‌زنى و عزادارى؛ نه، عزادارى به جاى خود، مديحه و مولودى‌خوانى و شادى هم به جاى خود؛ اينها را نبايد با هم مخلوط كرد.»

 

صراحت کلام معظم له اجازه هیچ گونه تأویل و تفسیری نداده و به روشنی نشان می دهد که ایشان موافق با روضه خوانی در جلسات جشن نیستند. ایشان لزومی در اشک گرفتن از مردم در موالید نمی بینند و با ذکر مصائب در مولودی ها موافق نیستند و حال شاهدیم ذاکران بزرگوار اهل بیت(ع) که عمری  به ما درس تبعیت از ولی فقیه داده اند و بر هر کسی که ذره ای در اجرای فرمان رهبری تعلل کرده است انتقادهای بسیار تند داشته اند، خود در اجرای این فرمان . . .

 

-یکی از بزرگواران بدون توجه به مرجعیت حضرت آقا می گوید این فرمایش رهبری با روایات همخوانی ندارد!

 -ذاکر دلسوخته دیگری می گوید این نظر آقا باید تبیین شود و ده سال طول می کشد تا اجرایی شود!

 -دیگری می فرماید ما خودمان بهتر می فهمیم نظر آقا چیست و چطور باید گوش به فرمانش باشیم!

 -عزیز نورانی دیگری جشن می گیرد و نام جشنواره و یادواره و... بر آن می نهد تا هم روضه بخوانند و هم مثل قبل در انتهای مراسم کف زنی دقایقی سینه زنی نمایند!

 -دیگری می گوید جشن نبود بلکه جلسه هفتگی مان بود که اولش کف و آخرش سینه زدیم!

 

همه هم ادعای ولایت پذیری دارند و اگر شخص دیگری حرف حضرت آقا را دور بزند برایش مردم را کفن پوش می کنند و چه جنجالی که در کشور راه نمی اندازند.  طبیعی است که وقتی سخن رهبری معظم مورد غفلت واقع شود، فریاد دلسوزانه امثال بنده نیز راه به جایی نخواهد برد و چه بسا موجب هزاران حاشیه شود اما وظیفه شرعی و انقلابی بنده و امثال بنده ایجاب می کند به اطاعت از تمام فرامین ریز و درشت رهبری اصرار بورزیم.

 راستی مگر نه این که اطاعت از دستورات ولی فقیه که به ذائقه ما خوش نمی آید محکی برای اطاعت در دوران ظهور است. اگر نظر نایب حضرت را دور بزنیم چه بسا در آینده در مقابل دستورات خود حضرت نیز. . . و به راستی اگر ما انقلابی ها و حزب اللهی ها حرف آقا را بپیچانیم چه انتظاری از آنان که ادعاهای ما را ندارند می رود. بارها دیده ایم آنان که دستور رهبری را اجرا نکرده اند لزوما مخالف ولی نبوده اند بلکه برداشت آنها از دستور ولی چیز دیگری بوده است درست مانند داستان امروز برخی ذاکران . . . امتحانش که ضرر ندارد: برگزاری چند جشن بدون ذکر مصیبت و چشیدن مزه اطاعت از ولی که شاید شیرین تر از روضه ای باشد که مخالف نظر ولی است . . . اصلا مهمترین درس این روضه ها و جلسات همین اطاعت از ولی بوده است. مگر جز این است؟

 

دست بوس تمام روضه خوانان اباعبدا...(ع)

 حسین محمدی فام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
6
8
واقعاً حرف درستیه که این برادرمون میزنن
مدعی ولایت زیاده
اکثراً حرفی مطیع آقا هستند
ولی پای عمل که میرسه جا میزنن
خیلی جالبه
هر حرفی رو به نفع خودشون تفسیر میکنن...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
5
7
خدا خيرت بده
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
5
9
خدا خيرت بده
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
3
4
با سلام، به نظر اين حقير آفت بزرگ ما شيعيان ايران حركت در مسير دل و جايگزين نمودن آن با شريعت است وگرنه روايات محكم از اهل بيت ع و منويات مقام معظم رهبري به بهانه‌هاي واهي (جملاتي مثل: بدون اشك حال نميده، دل ميگه روضه بخون و ...) و به اين سادگي پشت گوش نمي‌افتاد.
ياد روايتي افتادم كه با اين موضوع بي ارتباط نيست و يك استاد اخلاق نقل مي‌فرمودند: پيكي از كوفه به محضر امام حسين (ع) در كربلا رسيد، امام از حال و هواي اهل كوفه پرسيدند و پيك در جواب گفت: دل هايشان با شما وليكن شمشيرهايشان عليه شماست. كاري نكنيم كه محبت ما و گرايش هاي دلي بهانه اي شود براي هجمه جديد جبهه كفر.(اين دفعه به بهانه و غفلت مداحان و داعيه داران حمايت از ولايت)
احمد متین سرشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
4
4
به نام خدا
1- امر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان که در این مقاله هم بدان اشاره شده است بسیار واضح و شفاف بود.
2- یادآور می گردد امام راحل (ره) فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است.
3- در طول تاریخ از ابتدا تا کنون و حتی در طول انقلاب اسلامی بسیاری از بزرگان و خودی ها در آزمون سخت اطاعت محض از ولی امر مرتکب خطا و اشتباه شدند. تا بدان جا که حتی مسیرشان از خط ولایت کلا جدا گردید.
4- عزیزان و سرورانی که دستور رهبر انقلاب در خصوص حذف روضه در مجالس جشن اهل البیت (ع) را اجرا نکردند، یک نمره تجدیدی در کارنامه خود ثبت کردند.
آنچه از این بزرگواران انتظار می رود آنست که انشاءالله منبعد جبران مافات نموده و همچون گذشته قلب رهبر عزیزمان را شاد نمایند.
4- وظیفه هیئتی های ولایتمدار نیز همراهی و پشتیبانی از مداحانی است که امر رهبر را لبیک می گویند.
میاندار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
5
3
به نام خدا
نقد بسیار بجا و کاملا درستی است
مع الاسف در برخی از مجالس برجسته در طول اعیاد شعبانیه اخیر غفلتی در این مورد صورت گرفت.
از آنجاکه مجلس داری برخی از این مداحان عزیز به عنوان الگو در سطح کشور مطرح است، بجا است این نظر رهبر معظم انقلاب را نیز همچون گذشته نصب العین خود قرار دهند تا انشاءالله رویه مد نظر حضرت آقا به سرعت در تمام مجالس فراگیر شود.
یک ذاکر جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
7
0
سلام
حرف آقای محمدی فام بسیار درست و بجاست
به نظر بنده
مدعیان ولایت
باید راه امثال حاج محمود کریمی و حاج میثم مطیعی رو پیش بگیرن
که وقتی آقا فرمود دیگه روی رأی آقا تفسیر و نظر نیارن و بگن چشم...
پاسخ ها
میاندار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
"یک ذاکر جوان" محترم:
جناب حاج محمود کریمی مثال خوبی نبود.
روضه خوانی ایشان در اعیاد شعبانیه مغایر با مطلب شماست.
یک ذاکر جوان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
اگه اینجوری بوده که شما درست می فرمایید
حاج محمود مثال خوبی نبود...
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اتفاقا مثال خوبی است حاج محمود یک مداح ولایتمدار است
عبدالزهراء
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
3
3
از بی توجهی و بی دقتی بعضی از این آقایان بزرگوار مداح دلمان گرفته بود که خواندن این نقد درست و ارزشمند خوشحالمان کرد.
باید به عقیق بابت حسن توجه و بصیرتش دست مریضاد گفت.
البته روضه خوانی به شکل امروزی بدعتی بود که در برگزاری مجالس عزاداری در گذشته مسبوق به سابقه نبوده و فراخور اوایل انقلاب به واسطه آنکه تمام مناسبتها در طول سال توام با تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس بوده رواج یافته. ولی در حال و روزگار فعلی این روند که بعضا بصورت افراطی درآمده به وجهه مکتب حقه شیعه صدماتی وارد نموده که این موضوع از نگاه نافذ رهبر فرزانه انقلاب به دور نماند. فلذا تکلیف جدیدی بر دوش مداحان محول کرده اند که امید است شاهد لبیک همه ی ذاکران و مداحان ولایتمدار باشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
6
2
جداً آقای مطیعی ، مطیع محض ولایت هستند و با اینکه در هیئتشون جمعیت بسیاز زیادی هست
ولی تحت تاثیر جو قرار نمیگیره و اوامر حضرت آقا رو انجام میده...
خدا حفظش کنه و امثال ایشون و زیاد کنه...
امیررضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
3
2
مبارزه با خواست درونی انسان کار سخت و جان فرسایی است که متأسفانه از خیلی از مدعیان بر نمی آید حتی اگر کاری به این راحتی باشد( عمل به نظر رهبر)
ضمن احترام و عرض ارادت به نوکران دین مدار و ولایت مدار، به نوبه خود از توجه و جسارت و شجاعت شما و پرداختن به این موضوع تشکر میکنم.
انشاالله همیشه در صراط مستقیم قرار داشته باشید.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
1
خوب شد که اقا این حرف رو زد تا ما مداحان بی ولایت رو بیشتر بشناسیم...فقط به حرف که نیست.
محب213
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
3
4
واقعا جا داره از برادر محمدی فام تشکر کرد که این نقد زیبا رو فرمودند و الحق وانصاف نه چپ رفتند نه راست بلکه در خط ولایت در حال حرکتند و الان مشتاقیم از مداحان ولایی که هزار و یک توجیه دارند برای گوش ندادن به حرف آقا بیایند و علت را بنویسند
مجتبی ابوطالبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
9
5
عزیز من هر کس هر جور می خواد عاشقی می کنه....
حضرت آقا به خاطر مسایل جهانی این حرفو زدند...
شما اگه خودت بچه هیئتی هستی که می دونی اون اشک و روضه فرح ذات بیشتری میاره تا کف زنی....اگه هم نیستی که اصن حق نظر دادن نداری.....
بعد هم ما کجا داریم که کف زنی ثواب داره ولی اشک روضه ها..................
پاسخ ها
محب213
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اطاعت از ولی فقیه چون و چرا و علت نداره قمه زنی هم حال میده پس چیکار داریم به آقا بزن بره بابا!!!!!!
قمه زن قدیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
نه آقا جون
هر جوری که بخوای عاشقی کنی
کارت هرجور هرجوری میشه
اسلامم هرجور هرجوری نیست داداش
اسلام اطاعت محضه...

.......
مدیر پایگاه بخشی از نظر شما حذف شد.
عبدالزهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اصلا شما متوجه فرمایشات خودتان نشدید.
این چه استدلال بی جا و بهانه ی واهی است که هر کس هر جور که بخواد عمل کنه و حضرت آقا هم برای مسائل جهانی این حرفو زده.
پس قمه زدن هم با همین استدلال بدون اشکاله دیگه.
اشکالی که جدی مطرح است همین توجیهات و دلایل سلیقه ای برای اطاعت نکردن اوامر ولی امر است.
میاندار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
جناب آقای ابوطالبی گرامی:
اگر جنابعالی خود را هیئتی ولایتمدار میدانید پس لازم است بپذیرید فرمایشات حضرت آقا حرف نیست و حکم و فرمان است و اینکه گمان کنیم این فرمان را برای مسائل دیگری فرموده و لذا به این بهانه برای ما مدعیان ولایت لازم الاجرا نیست ، عذر بدتر از گناه است.
احمد متین سرشت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آقای عزیز که فرمودید "اشک و روضه برای ذات فرح بیشتری میاره" البته ذائقه ذات هر کس بستگی به تلاش و مجاهدت او در جهت خودسازی هایش دارد و اگر زیرساخت و شالوده ذات درست و صحیح فراهم شده باشد قطعا مقدم داشتن فرمان ولی فقیه بر خواهش های نفسانی و شخصی اش باعث فرح ذاتش خواهد شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
پنج خط نظر نوشتی پنج تا ایراد اساسی درش هست
خط اول: شریعت و مذهب و شارع مقدس و عقل سلیم می گوید هر کس مجاز نیست هر جور میخواد عمل کند.
خط دوم: اگر همچین تصوری در مورد فرمایشات رهبر داسته باشید و این تصور را به فرمایشات دیگر ایشان تسری دهید بدترین اهانت و جسارت را انجام داده اید. قطعا و بدون تردید این نوع نگاه غلط و اشتباه است.
خط سوم: اگر ذات شما با عمل به هوای نفس بیشتر از عمل به تکالیف شرعی خوشحال می شود نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
خط چهارم: تخریب و توهین و تهمت زیبنده بچه هیئتی که مدعی آن هستید نمی باشد. همانطور که در سرتاسر مقاله فوق این نکته رعایت شده است.
خط پنجم: سالروز ولادت حضرت زهرا که حضرت آقا فرمودند جلسه مستحسنی است و به عنوان الگو مطرح نمودند فاقد روضه خوانی و فاقد کف زنی بود. قطعا برگزاری مراسم جشن منطبق با این الگو از مراسم جشنی که توأم با روضه و سینه زنی باشد بخاطر اجرای فرمایشات ولی فقیه (اگر خودمان را مجتهدتر از ایشان ندانیم) ثواب و اجر بیشتری دارد.
محب213
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
5
از مسئولین سایت عقیق درخواست میشود این خبر را تیتر کنن تا اختلافات بین بچه های هیئتی مشخص شود و در اخر جمع آوری و نتیجه کلی گرفته شود تا ابهامی در این دستور حضرت اقا نماند
امیر عباسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
5
1
سلام علیکم
مطلبی که آقای محمدی فام مطرح کردن بسیار مهم بود که مبحث انتخاب بین حال و وظیفه است
به نظر بنده صرفا”پرداختن به حال خوش ارزشی نداره
بلکه حالی ارزش داره که بوجود آمده از انجام وظیفه باشه...
و مطلب مهم دیگر این روز ها اینکه
آقایان پیام میدهند،مصاحبه میکنند و با اسلحه عکس میگیرند که ما به سوریه رفته ایم،با دولت سوریه هم کاری نداریم و ....
ای کاش این آقایان هم بر طبق وظیفه دینی این کار را انجام میدادند و نه فقط بر مبنای احساسات پاک مذهبی و اگر بر طبق وظیفه دینی بود این کار نزدیک میشد به کار امثال باکری ها و حاج همت ها...
البته نمیخوام ارزش کار این آقارو منکر بشم
انشاءالله خدا ازش قبول کنه
ولی ایشون باید بدونن که دولت سوریه کن میگن باهاش کاری ندارن در خط مقدم مبارزه با صهیونیست قرار داره و از یه نوکر امام حسین توقع نمیره این طوری موضع بگیره...
شهدا با شور و شوق کربلا رفتن
ولی به امر امام خمینی پا به جبهه ها گذاشتن و اینقدر پیغام و عکس نفرستادن....

به هر حال براشون آرزوی موفقیت میکنیم..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آخه عزیز من این حرفات چه ربطی به موضوع بحث داره؟ شما بهتر بود انتقادت از آقای حمید علیمی رو در جای مناسب خودش میاوردی
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
1
در وبلاگ خبرنامه جوانان عشاق الرضا ثبت شد
ولی فقیه امر می کنندو وظیفه فقط گفتن سمعا و طاعتا می باشد
حسن شیخانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
2
2
بنده یکی ازطرفداران پر و پا قرص حاج محمود کریمی هستم اما موافقم که توشب ولادت حضرت علی اکبر(ع)نباید روضه میخوندن ایشون البته بگم که حاج محمود یکی بهترین و ولایی ترین مداح ها است
احسان عربیون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
4
به نظر حقیر کوچکترین خللی در فرمایشات دکتر محمدی فام نیست.و اگر بچه هیئتی ای که نمیتونه این مطلب رو که ولایت فقیه حرف اول و آخر رو میزنه رو درک کنه باید بره یه نگاه اساسی تو اعتقاداتش بندازه.اینها فقط کسانی هستند که از نهضت بلند مرتبه ی کربلا و عاشقی با اباعبدالله روحی فداه فقط سینه زنی و شور داشتن رو فهمیدن و غالبا کسانی هستند که از منبر وعاظ استفاده نمی کنند و فقط مداح محور هستند.دوستان عزیز بیایید در کنار شور داشتن و محفل آرایی کمی هم به فکر بالابردن شعور مجالس اهل بیت ع باشیم.آقایون اگر آقا صاحب الزمان ظهور کنند که انشاالله این امر بسیار نزدیک است به من بچه مذهبی می فرمایند در مجالس جد غریب من چه چیزی آموختی و به عمل بستی؟ و قطعا نمی فرمایند فلان سبک فلان مداح رو بخون... خلاصه اطاعت محض از امر ولایت فقیه ، تمرینی برای اطاعت از امام زمان عج است .دوستان ، برادران و عزیزان تمرین کنیم که مسابقه نزدیک است....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
0
2
ما با ولایت زنده ایم
تا زنده ایم رزمندده ایم
شیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
0
0
کاملا موافقم دکتر اخوان مقدم هم این نظر رو دارند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین