عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
آیت الله جوادی آملی:
ما هیچ بهانه‌ای برای اصلاح نشدن نداریم؛ ما در هر شرایطی باشیم این خاندان ما را می‌پذیرند و هر چه بخواهیم به ما می‌دهند، كَرَم اهل بیت علیهم السلام نامحدود است و ماه‌ شعبان هم ماهِ خواستن است.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر در مسجد اعظم قم، ضمن تبریک حلول ماه شعبان، اظهار داشتند: امروز اول ماه پربركت شعبان است كه در این ماه باید برای مبارك رمضان آماده شد؛ این ماه پربركت شعبان را عده‌ای عید خاص می‌دانند؛ البته نه تنها برای اینکه مثلاً اعیاد پر بركت شعبانیه در آن واقع شده است؛ بلکه اصولاً خود ماه شعبان شهر رسول الله(ص) است.

ایشان با توصیه به قرائت ادعیه و صلوات شعبانیه ابراز داشتند: در این صلوات شعبانیه كه هر روز عندالزوال خوانده می‌شود می‌بینید که ما هیچ بهانه‌ای برای اصلاح نشدن نداریم؛ ما در هر شرایطی باشیم این خاندان ما را می‌پذیرند و هر چه بخواهیم به ما می‌دهند، كَرَم اهل بیت علیهم السلام نامحدود است و این ماه‌ هم ماهِ خواستن است.

معظم له با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام خاطرنشان ساختند: امام سجاد(ع) در دعای عندالزوال دارد خدایا این پیغمبر(ص) كه علی(ع) تازه از دست‌پرورده‌های اوست را برای من یک راه باز و وسیع قرار بده! ما هر روز می‌توانیم از پیغمبر چنین خواسته ای داشته باشیم كه این طلیعه‌ای باشد برای ماه مبارك رمضان. غرض این است كه همین پیغمبر افراد بت‌پرست را به جایی رساند كه سلمان و اباذر و مقداد شدند پس ما نیز می توانیم به چنین مقامی برسیم و این شدنی است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین