عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه شفاعت شافعان از همین دنیا شروع می‌شود، گفت: هر نوع ارتباط با قرآن کریم، یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌همراه دارد.
عقیق:حجت‌الاسلام عالی کارشناس امور مذهبی در مراسم استقبال از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که دیروز 28 فروردین‌ماه در مصلای امام (ره) برگزار شد،  طی سخنانی با اشاره به اینکه در فرهنگ غرب سود و لذت انسان مهم بوده و خشنودی خداوند هیچ اهمیتی ندارد، گفت: هر نوع ارتباط با قرآن کریم، یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌همراه دارد.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه نزول نخست قرآن در شب مبعث بود که باید گفت مبعث تجلی اعظم است تصریح کرد: حتی ظاهر قرآن کریم هم در زندگی ما وارد نشده است. خدا محور قرآن است؛ اگر کسی با کلام‌الله مجید انس بگیرد، خداوند در زندگی‌اش وارد می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر به کتب تحریف شده ‌آسمانی مثل تورات، انجیل و ...مراجعه کنید، محور قرار نداشتن خداوند متعال کاملاً معلوم بوده و انسان بر خدا غالب است.

وی با اشاره به اینکه هر نوع ارتباط با قرآن کریم، یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌همراه دارد، تاکید کرد: شفاعت شافعان از همین دنیا شروع می‌شود یعنی ما باید در این دنیا دستمان را به دست قرآن کریم دهیم تا در آن دنیا دستگیرمان باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود:همراه داشتن قرآن کریم، نگاه به آیات کلام‌الله مجید، خواندن و حفظ قرآن و فهم و عمل به آیات این کتاب آسمانی یک نوع دستگیری و شفاعت را نصیبمان می‌کند.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه اگر کسی با قرآن مانوس شود، وسعت وقت برای کارهایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در بین علمای شیعه خواجه نصیرالدین طوسی معروف به استادالبشر که با وارد شدن به دربار مغولان، موجبات شیعه شدن آنها را فراهم کرد، روزانه 15 جزء از قرآن کریم را می‌خواند.

به گزارش تسنیم؛ دراین مراسم که با حضور حجت الاسلام محمدی نماینده ولی ‌فقیه و رییس سازمان اوقاف، جامعه قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، جعفر فردی قاری بین‌المللی قرآن، صابر خراسانی شاعر آئینی و گروه همخوانی محمدرسول الله (ع) به اجرای برنامه پرداختند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین