عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
طولانی‌ترين قرآن جهان كه 10 هزار متر طول دارد و قرار است در كتاب ركوردهای جهان(گينس) به ثبت برسد، در موزه «خزائن» نجف اشرف نگهداری می‌شود.
عقیق: روزنامه «دارالحياة» چاپ عربستان: شيخ محمد كرباسی، عضو موزه خزائن نجف اظهار كرد: اين موزه آرشيوی از اسناد انگليسی، تركی و ايرانی و همچنين 9 هزار سند مربوط به نجف در دوره عثمانی‌ها را با موضوعات امور اداری و مكاتبات رسمی در خود جای داده است.

شيخ محمد كرباسی در ادامه افزود: آرشيو ايرانی موزه خزائن نيز شامل 13 هزار سند اداری است و اسناد انگليسی از سال 1914 ميلادی (زمان ورود انگليسی‌ها به نجف) تا قيام «ثورة العشرين»(قيام مردم عراق عليه اشغالگری انگليسی‌ها) در موزه نگهداری می‌شود.

وی همچنين تصريح كرد: از ديگر آثار موجود در اين موزه اسناد غير رسمی جمع‌آوری‌شده از كتابخانه‌های عمومی و خصوصی است كه نامه‌ها و بيانيه‌های علمای دينی و مكاتبات ارتش انگليس را شامل می‌شود.

شيخ كرباسی خاطرنشان كرد: نسخه‌ای از قرآن كريم نيز كه توسط 3 تن از خوشنويسان نجف به طول 10 هزار متر خوشنويسی شده است و طولانی‌ترين قرآن دست‌نويس جهان به شمار می‌آيد، در اين موزه نگهداری می‌شود.

عضو موزه خزائن نجف بيان كرد: اين قرآن 10 هزار متر طول دارد و در آينده در كتاب ركوردهای جهان(گينس) ثبت خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، 12 دانشنامه با موضوعات علوم مختلف، دانشنامه‌ای فرهنگی در 12 جلد، دانشنامه مطبوعات، دانشنامه ويژه علمايی كه در نجف تحصيل كردند و دانشنامه روزنامه‌ها و نشريات عربی نيز از ديگر آثار موزه خزائن به شمار می‌آيد.


منبع:ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین