عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
آیت الله جوادی آملی:
وظیفه حوزه در حال حاضر تربیت و پروراندن امثال آقا علی حکیم هاست که این امر تنها در سایه یک مدیریت علمی دقیق امکان پذیر خواهد بود.
عقیق:جمعی از اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از روند برگزاری و اهداف همایش ملی «حکیم طهران؛ نکوداشت مقام علمی آقا علی مدرس زنوزی(حکیم موسس)» خدمت معظم له ارائه نمودند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار، با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط مجمع عالی حکمت اسلامی در زمینه احیاء نام و آثار آقا علی حکیم اظهار داشتند: تذکره بزرگان انجام وظیفه و حق شناسی از آنهاست، ما موظیفم بکوشیم تا در کنار آن عنایتی که موجب «العلماء باقون ما بقي الدهر» است، ما نیز نام علما را زنده نگه داریم که در قرآن نیز بر این نکته تاکید شده است.

ایشان با اشاره به ویژگی های شخصیتی و خدمات علمی آقا علی حکیم ادامه دادند: احیاء قبرستان ابن‌بابویه در جوار حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام از خدمات بزرگ آقا علی حکیم است که علماء بزرگی در آنجا دفن هستند.

معظم له اذعان داشتند: وظیفه حوزه در حال حاضر تربیت و پروراندن امثال آقا علی حکیم هاست که این امر تنها در سایه یک مدیریت علمی دقیق امکان پذیر خواهد بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان، احیاء آثار علمی «ملا علی نوری» استاد آقا علی حکیم را توصیه نمودند و ابراز داشتند: از جمله خروجی های همایش شما می تواند این باشد که آثار علمی ملا علی نوری که استاد آقا علی حکیم و بسیاری دیگر از بزرگان است احیاء و معرفی گردد که این امر می تواند برکات زیادی را برای حوزه های علمیه داشته باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی از رونمایی 5 جلد از مجموعه آثار آقا علی حکیم در این همایش خبر داد.

وی شخصیت شناسی مرحوم آقاعلی مدرس(علمی، اخلاقی و اجتماعی)، معرفی حوزه‌ی فلسفی تهران، آراء و مبانی عقلی و نقلی مرحوم حکیم مؤسس، مباحث تطبیقی و مقایسه‌ای و بررسی آثار مرحوم حکیم مؤسس را از مهمترین محورهای همایش «حکیم طهران» عنوان نمود.

گفتنی است،:همایش ملی حکیم طهران(نکوداشت مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی) طی روزهای 5 و 6 اردیبهشت ماه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی و با مشارکت 22 مرکز و نهاد علمی، فرهنگی و اجرایی در تهران و قم برگزار می‌شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین