عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روحانیت پیامبر(ص) جامعه را به سمت ارزش‌های الهی سوق داد، شهید حججی را مصداق بارز یک روحانی اصیل معرفی کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام آقابابا، استاد حوزه و دانشگاه ضمن حضور در خبرگزاری تسنیم با تأکید بر الگوگیری جامعه روحانیت از سیره رسول گرامی اسلام(ص) گفت: شخصیت روحانی پیامبر(ص) موجب شد جامعه جاهلیت آن دوران به سمت ارزش‌های الهی حرکت کند؛ بنابراین روحانی یعنی کسی که جامعه را به سمت ارزش‌های الهی و به سوی پیشرفت‌های علمی و اجتماعی سوق دهد. جامعه روحانیت نیز باید اینگونه عمل کند؛‌ یعنی به حدی در معنویات رشد کند که حرکت مثبت و سازنده در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: در روایات علم را از یک منظر به علم‌الابدان و علم‌الادیان تقسیم‌بندی کرده‌اند. به کسانی که در این دو علم تخصص یافته‌اند، پزشک یا طبیب گفته می‌شود منتها یکی طبیب جسم و دیگری طبیب روح است و  اهمیت روح نیز بیش از جسم است؛ زیرا به اثبات رسیده عمده بیماری‌های جسمانی ناشی از اختلالات روحی و روانی است. بنابراین کسی که می‌خواهد بر روح دیگران تأثیر گذارد، ابتدا باید روح خود را تزکیه داده باشد و در غیر این صورت چه بسا نتیجه معکوس بدهد همچنان که اکنون شاهدیم برخی روحانیون توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را ندارند و از دیگر سو با ابراز تأسف شاهدیم گاهاً روی به اشرافیت و تجلات هم می‌آورند.

حجت‌الاسلام آقابابا امام خمینی(ره) را نمونه بارز یک روحانی معرفی کرد و افزود: ویژگی روحانیت حضرت امام(ره) باعث شد به توفیق الهی بر قلب مردم اثر بگذارد و آن‌ها را از ظلمات به سوی نور حرکت دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ویژگی روحانیت مخصوص به طلاب نیست بلکه هر کسی که دارای ویژگی‌های معرفتی و اخلاقی باشد و روح خود را تزکیه دهد، به همان میزان از روحانیت برخوردار است، شهید حججی را نمونه بارز این افراد برشمارد و افزود: باید شهید حججی را یک روحانی کامل دانست؛ زیرا در عمل شاهد بودیم ریخته شدن خون ایشان حرکتی معنوی در جامعه ایجاد کرد و تحولی عظیم به وجود آورد؛ لذا رهبر معظم انقلاب فرمود شهید حججی حجتی از جانب خدا برای مردم شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین