عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
حجت‌الاسلام قرائتی ضمن بیان اهمیت حقوق خانواده در آیات قرآن، به برخی حقوق زنان اشاره کرد.
عقیق:خانواده مهم‌ترین رکن هر جامعه محسوب می‌شود؛ زیرا رشد و بالندگی و نیز افول و سقوط فرهنگی جوامع بستگی به تربیت‌های جاری در این واحد کوچک اجتماعی یعنی خانواده دارد؛ در واقع افراد هر اندازه در محیط خانواده در معرض تربیت‌های صحیح قرار گیرند، جامعه نیز به سوی رستگاری حرکت می‌کند. از این رو خداوند در آیات متعددی از قرآن موضوع خانواده  در بُعد اخلاقی و حقوقی آن را مورد توجه قرار داده است. 

به عنوان نمونه در بُعد اخلاق در خانواده به فرزندان سفارش کرده که در برابر پدر و مادر متواضع باشند و در حق آنان دعای خیر کنند: «وَاخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما کَما رَبَّیانِی صَغِیراً؛ و همیشه پر و بال تواضع و تکریم را با کمال مهربانى نزدشان بگستران و بگو: پروردگارا، چنان که پدر و مادر، مرا از کودکى (به مهربانى) بپروردند تو در حق آن‌ها رحمت و مهربانى فرما. (اسراء، آیه 24) 

حجت‌الاسلام قرائتی در اهمیت حقوق خانواده در آیات قرآن گفت:  ما در قرآن چند صد آیه درباره خانواده داریم. حقوق خانواده، حقوق همسر، حقوق والدین و ... در قرآن وجود دارد. خداوند در قرآن عدد رکعات نماز را مطرح نکرده است، اما در حقوق زن ریز مسائل را فرموده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین