عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که خون شهدای فاطمیون و مدافعان حرم از جامعه جهانی جهل‌زدایی می‌کند، گفت: امروز جامعه جهانی با جاهلیت مدرن روبه‌رو است که مجهز به ابزار تبلیغات رسانه‌ای و علم و فناوری شده، اما با این وجود همان جاهلیت است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه دوشنبه در مراسم ویژه شام شهادت حضرت زینب (س)، در رواق امام خمینی (ره) در جمع عزاداران با تاکید بر اینکه خون مطهر شهدای فاطمیون و مدافعان حرم از جامعه جهانی جهل‌زدایی می‌کند، اظهار داشت: امروز جامعه جهانی با جاهلیت مدرن روبه‌رو است که مجهز به ابزار تبلیغات رسانه‌ای و علم و فناوری شده اما با این وجود همان جاهلیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آینده جهان نه از آن تسلیحات غرب و نه خزانه‌های برخی کشورهای منطقه، بلکه از آن مستضعفان و جبهه حق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روحیه مقاومت و ایستادگی  که موجب پیروزی و استقامت فاطمیون و حیدریون شد، ادامه داد: دشمن می‌خواست و نتوانست، اما ما می‌خواستیم و توانستیم و «ما می‌توانیم» را در منطقه به تصویر کشیدیم.

وی تصریح کرد: جریان داعشی تکفیری با پولی که از سعودی و اطلاعاتی که از صهیونیست‌ها و پشتیبانی و سلاحی که از آمریکایی‌ها داشتند، جنایت مرتکب می‌شدند و هیچ کس تصور شکست آنها را نداشت، اما به دست توانای فاطمیون، حیدریون و زینبیون از پا در آمدند و این پیروزی به برکت این ظرفیت به دست آمد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: در جریان مبارزه با تروریست‌های تکفیری اتحاد و پیوندی بین برادران افغانستانی، ایرانی و سوری به وجود آمد که باعث جمع شدن قائله داعشی‌هایی شد که نه تنها امت اسلام، بلکه تمام بشریت را تهدید می‌کرد.

وی با بیان اینکه روزی دشمن نگران حزب الله لبنان بود، اما امروز جریانات حزب اللهی در جای جای جهان اسلام حضور دارند، افزود:  امروز جریان مقاومت به عنوان یک فرهنگ در میان تمام امت اسلامی جاری و ساری است.

تولیت آستان قدس رضوی درباره حرکت و راهپیمایی های در سال های اخیر گفت: پیام اربعین برای محرومان، پیام امید بخش نجات و برای مستکبران پیام پایان جریان و خط استبدادی و ظلم است؛ اربعین جلوه تشکیل جبهه متحد اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دیدار چندشب گذشته رهبر انقلاب با خانواده شهدای فاطمیون در حرم رضوی اشاره کرد و افزود:  روحیه قوی خانواده شهدای فاطمیون عجیب بود، نزدیک به 2 ساعت با رهبر انقلاب دیدار داشتند و ایشان سخن تک تک آنها را شنیدند.

وی درباره این دیدار گفت: جلوه‌های صبر و ظرفیت داشتن را انسان می‌تواند در خانواده شهدا فاطمیون ببیند؛ این روحیه با تأسی به زینب کبری(س) و فاطمه اطهر(س) به دست آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز مردم مسلمان یمن به برکت خون شهدا، هویت اسلامی خود را بازیافته‌اند و برای همین با دستان خالی در برابر استکبار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن ابتلا و مبتلا شدن انسان به آزمون‌ها را به عنوان یکی از فلسفه‌های خلقت یاد می‌کند، ادامه داد: اگر انسان‌ها در دعاهایشان بخواهند که مورد آزمون قرار نگیرند، این دعا مستجاب نمی‌شود، اما اگر دعا کنند خدایا مرا در آزمونها موفق کن، این دعا مستجاب است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه همه انبیاء الهی مورد آزمون و آزمایش الهی قرار گرفته‌اند، اما آنچه می‌تواند مبتلا شدن به امتحانات سخت را برای انسان آسان کند صبر، بردباری، مقاومت و ایستادگی است، افزود: حضرت ابراهیم(ع) در طول زندگی پر برکت خود به مقام عبودیت، نبوت، رسالت و امامت رسیدند و از تمام عرصه‌های امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

وی رمز سربلند بیرون آمدن از ابتلائات و آزمایشات الهی را  صبر  عنوان کرد و افزود: بالاترین مدال و نعمتی که خداوند به پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین خلق خود عنایت کرده، صبر و شرح صدر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: صبر و ظرفیت می‌تواند یاری‌گر انسان در مشکلات و مصائب زندگی باشد و فرصتی برای تکامل انسان ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شخصیت امام حسن(ع) را به عنوان صبر مجسم نام برد و با بیان اینکه بر اساس روایات صبر امام حسین(ع) نیز موجب حیرت کائنات شده است، افزود: ظرفیت، وسعت نظر است؛ یعنی انسان ظرفیت تحمل مشکلات در سختی‌ها و شکرگذاری در نعمات را داشته باشد و در فراز و فرودهای زندگی عرصه عبودیت پروردگار متعال را ترک نکند.

وی با بیان اینکه انسان با ظرفیت در تمام عرصه‌های زندگی عبد و بنده خداوند متعال است، ادامه داد: امام علی(ع) خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرمایند: «قلب‏ها مانند ظرف‏هایند، پس بهترین آن‌ها باظرفیت‏ترین آن‌هاست».

تولیت آستان قدس رضوی در این باره افزود: انسان با ظرفیت روحیه مبارزه و ایستادگی در راه هدف دارد و در برابر دشمن تمام تهدیدات را به فرصت‌ها و تمام چالش‌ها را زمینه تفوق و برتری می‌کند.

وی با بیان اینکه جلوه یک انسان باظرفیت و صبور وجود مقدس زینب کبری(س) است، افزود: زینب کبری(س) پیام عاشورا را به تمام اعصار و نسل‌ها رسانده است و اگر صبر و مقاومت زینب کبری(س) وجود نداشت، امروز عاشورا در دست ما نبود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین