عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
استاد حوزه:
حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: قرآن کریم عامل مهمی برای خروج از فتنه‌های آخرالزمان است، کسانی که با قرآن انس دارند امید نجات خواهند داشت.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علوی تهرانی استاد حوزه در مراسم اعتکاف دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: هر کس برای اعتکاف نیت خالص داشته باشد به جاهای خوبی خواهد رسید.

وی با استناد به خطبه 147 نهج البلاغه عنوان کرد: خداوند برای بندگان خود در آیات قرآن کریم تجلی کرده است، قرآن خیرخواهی است که در آن هیچ نوعی بدخواهی ندارد هدایتگری است که گمراهی ندارد و گوینده‌ای است که هرگز دروغ نمی‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علوی تهرانی با بیان اینکه قرآن کریم عامل مهمی برای خروج از فتنه‌های آخرالزمان است، اظهار داشت: بر اساس روایات وارده کسانی که با قرآن انس دارند امید نجات خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: گام نخست  انس با قرآن کریم قرائت و تلاوت آن است حتی اگر به عربی باشد، برای عمل به قرآن نیز انسان ابتدا باید آن را تلاوت کرده سپس به تفکر یا تدبر بپردازد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) اسوه مسلمانان است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند من مامورم که خدا را بپرستم، تسلیم او باشم و قرآن تلاوت کنم، اگر ما پیرو پیامبر(ص) هستیم باید همچون او رفتار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد با حدیثی از پیامبر(ص) ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: قلب‌ها زنگار می‌گیرد همچنان که آهن زنگ می‌زند سنباده قلب زنگ زده تلاوت قرآن است.

استاد حوزه علمیه افزود: هرکس قرآن بخواند یک دعای مستجاب دارد که دیر یا زود برآورده می‌شود، بر اساس روایتی از پیامبر(ص) قرائت قرآن و هدیه کردن آن به اهل‌بیت(ع) کمترین ثمره‌اش محشور شدن به آنان در قیامت است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه قرآن خداوند به شما رحم خواهد کرد.



منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین