عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
آیت‌الله قائم مقامی:
یک استاد دانشگاه گفت: حکومت اسلامی، مهم‌ترین واقعه عصر ماست و بی‌تردید مهم‌تر از آن وجود نخواهد داشت؛ یعنی ظهور امام زمان (عج)، حکمتی دارد و به قول امروزی­‌ها یک سند بالادستی فکری، معرفتی و عقلی دارد که آن «حکمت الهی» است.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمد قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی با بیان اینکه در حوزه اندیشه‌ای در سال گذشته به لطف خدا در مجموع موفق بوده‌ایم،‌ ابراز داشت: تا آنجایی که من دیدم در مسائل اندیشه­‌ای و فلسفی موفق بودیم و جا دارد در سال 97 با همین توفیق جلو برویم و موفق­‌تر هم شویم.

وی افزود: به نظر من برای پرداختن به حکمتی که در ورای این حکومت وجود دارد، جای کار بسیار زیادی وجود دارد، چون حکومت اسلامی مهم‌ترین واقعه عصر ماست و بی­‌تردید مهم‌تر از آن وجود نخواهد داشت؛ یعنی ظهور امام زمان(عج)، یک حکمتی دارد و به قول امروزی­‌ها یک سند بالادستی فکری، معرفتی و عقلی دارد که آن حکمت الهی است.

آیت‌الله قائم‌مقامی تصریح کرد: جا دارد به حکمتی که منجر به این حکومت شده است، بیشتر پرداخته شود و این حکمت الزاماً به معنای فلسفه­‌های معمول اصطلاحی نیست، بلکه بخش­‌هایی از آن به معنای حکمت‌های اشراقی و مشاعی می­‌تواند باشد، ولی الزاماً فقط آن نیست، بلکه مراد، ورود تعقلیِ به عالم منقولات الهی است. پس جا دارد به این حکمت بیشتر پرداخته شود، مثلاً اوضاع و احوال جهان کنونی، اوضاع و احوال منطقه و جهان، تحولاتی که ما در برابر آن قرار داریم، افق آینده، ایجاد هرچه بیشتر امید، چیزی که همیشه مهم است و باید امید به وجود بیاید، برای اینکه افق آینده بسیار روشن و موفق است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بنابراین پرداختن به پشتوانه حکومت اسلامی بسیار مهم است. همچنین همراه با تحلیل لحظه به لحظه حوادث و اتفاقات، تحلیل‌های نو از حوادث داشتن، البته معتقدم خیلی نباید تحت تأثیر این فکر بود که اکنون چیزهای کوتاه را می‌پسندند، اگرچه یک مقدار اقتضای آن است ولی مطلق نیست.

وی گفت: این تفکر که الان مردم خسته از اندیشه و تعقل هستند و فقط چیزهای مختصر می­‌خواهند، متأسفانه الان مشهور شده و به عنوان یک اصل قرار گرفته است و این طور نباید باشد. بعضاً ممکن است اقتضای یک تحلیل کوتاه و عمیق وجود داشته باشد که إن‌شاءالله امیدواریم در سال 97 خبرگزاری انقلابی و اسلامی فارس همچنان با موفقیت هرچه بیشتر پیش برود و موفق­‌تر باشد.

آیت‌الله قائم مقامی با انتقاد از برخی مطالب درج شده در رسانه‌ها مبنی بر معرفی کردن آمریکا به عنوان ابرقدرت عرصه جهانی خاطرنشان کرد: مقاله­‌ای را در یک رسانه دیدم که نویسنده اثبات می­‌کرد غول عالم وجود، آمریکا است و اصلاً کسی بالاتر از آمریکا وجود ندارد و روسیه در برابر آمریکا چیست؟! بچه‌ای بیش‌تر نیست.

وی افزود: چنین نگاهی در یک خبرگزاری جمهوری اسلامی به صورت آشکار و رسمی در ستایش آمریکا و ایجاد ناامیدی در کشور منتشر شده است که مگر می­‌شود با آمریکا درافتاد؟! اینها افکار بیمارگونه و انحرافی است، بنابراین باید به جهات مختلف عرفانی، فلسفی و دینی بیشتر پرداخته و در قالب  گفت‌وگوهای تحلیلی مطرح شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین