عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
در نوروز ۹۷ صورت می‌پذیرد؛
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ۲۲۰ نوبت سخنرانی با حضور واعظان کشوری در حرم مطهر رضوی خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به برگزاری 220 نوبت سخنرانی با حضور واعظان کشوری در حرم مطهر رضوی در ایام نوروز اظهار داشت: فرصت مغتنم نوروز با حضور میلیونی عاشقان ولایت و دوستداران اهل‌بیت(ع) در حرم منور امام علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و مقارن بودن آغاز سال نو با ماه رجب که زیارت حضرت رضا (ع) در آن توصیه‌شده است، سال 97 را نسبت به سایر سال‌ها متمایز می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: از این‌رو معاونت تبلیغات در نظر دارد با برگزاری برنامه‌های سخنرانی و بیان معارف با حضور واعظان کشوری گام مؤثری در ترویج معارف اسلامی و انقلابی بردارد.

برگزاری روزانه 16 برنامه سخنرانی

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 16 برنامه سخنرانی ویژه زائران در حرم رضوی تدارک دیده‌شده است، افزود: تا پایان نوروز 220 نوبت سخنرانی و بیان معارف بعد از نماز صبح، قبل از اذان ظهر، بعد از نماز ظهر و عصر، قبل از اذان مغرب، بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی رواق‌های «حضرت زهرا(س)»، «امام خمینی(ره)»، «دارالاجابه»، «غدیر»، «دارالحجه» و «شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد» را محل‌هایی عنوان کرد که ویژه‌برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام عید نوروز در آن برگزار می‌شود.

وی گفت: در این ویژه‌برنامه‌ها آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجج‌الاسلام و المسلمین قرائتی، پناهیان، حیدری کاشانی، سید مهدی میرباقری، سید حمید میرباقری، کاردان، ماندگاری، حسینی قمی، حاج ابوالقاسم، آقا تهرانی، لقمانی و ... به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: ویژه‌برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیر ایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های «دارالرحمه»، «غدیر»، «سردر شرقی صحن جامع رضوی» و «مقبره شیخ حر عاملی در صحن انقلاب اسلامی» با موضوع تبیین معارف دینی از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده‌شده است.

بیان احکام شرعی

وی گفت: تبیین و ترویج احکام شرعی یک از شاخصه‌های فعالیت معاونت تبلیغات است لذا سلسله جلسات بیان احکام نیز قبل از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام‌خمینی (ره) و دارالحجه ویژه زائران تدارک دیده‌شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: قرائت زیارت امین‌الله بعد از نمازهای یومیه نیز در رواق‌های امام‌خمینی(ره) و دارالحجه و مسجد گوهرشاد، با مداحی آقایان طاهری، سماواتی، حیدر زاده، رسولی، عارف، برادران، سروری، نیکبخت، غفاریان، غلام شاهی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم‌های حرم رضوی به‌صورت زنده در تلویزیون اینترنتی رضوی به آدرس razavi.tv  و سایر بخش‌های مرتبط در فضای مجازی، پخش خواهد شد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین