عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
بیست و ششم مهر ماه امسال
نخستین مؤسسه «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» 26 مهر سال جاری با حضور اساتید شعر آئینی به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.
به گزارش عقیق ، جواد حیدری، مدیرعامل «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: این مؤسسه روز یکشنبه 26 مهر سال جاری به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت اصلی مؤسسه «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» در راستای شعر و ادبیات آئینی است، اضافه کرد: بزرگان و پیشکسوتان ادبیات و شعر آئینی در مراسم افتتاحیه «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» حضور خواهند یافت.

حیدری ادامه داد: در این مجمع تلاش داریم تا علاوه بر کارهای پژوهشی، آموزشی و آفرینشی شعر آئینی به ایجاد همدلی و تعامل میان شاعران آئینی سراسر کشور بپردازیم به گونه‌ای دیگر، با راه‌اندازی و تأسیس «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» تعاملی میان شاعران پیشکسوت و شاعر نسل جدید ایجاد کنیم تا بتوانیم در این وادی کارهای به زمین مانده را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: یکشنبه ساعت 17 بعدازظهر «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد که در این مراسم اساتید پیشکسوت شعر و ادبیات آئینی نظیر «سیدرضا مؤید» و «شفق»، «علی انسانی»، «سعید حدادیان»، «ولی‌الله کلامی» و «حبیب چایچیان» حضور خواهند داشت.

مدیرعامل مؤسسه «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» گفت: برای افتتاح این مجمع علاوه بر دعوت از شاعران و مداحان پیشکسوت آئینی از یکصد شاعر این ادبیات در سراسر کشور دعوت به عمل آمده است.

وی درباره هیئت مؤسس این مجمع، بیان کرد: استادان «غلامرضا سازگار» و «مرتضی امیری اسفندقه» از اعضای هیئت مؤسس این مجموعه به شمار می‌روند.

وی در پایان گفت: از برنامه‌های «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» در ماه‌های آتی می‌توان به برپایی کلاس‌های آموزشی، پاتوق‌های انس، شعر خوانی، نقد شعر، جلسات پژوهشی و بررسی ادبیات آئینی، اشاره کرد./

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین