عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
نشست خبری تشریح برنامه‌های ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا با حضور علیرضا کریمیان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
عقیق:نشست خبری تشریح برنامه‌های 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا امروز دوشنبه 14 اسفندماه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

علیرضا کریمیان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید گفت: روز 22 اسفندماه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید به نام روز شهدا نامگذاری شده است. همچنین در ماه اسفند مناسبت‌های مختلفی داریم. بیش از 13 درصد شهدای کل کشور در اسفندماه به شهادت رسیدند از جمله فرماندهان به نامی مثل شهیدان باکری، شهید همت، شهید خرازی و ... بودند. با توجه به این ویژگی ها به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید برنامه هایی برای 22 اسفندماه درنظر گرفته است.

وی افزود: در روز سه شنبه 15 اسفندماه مراسم کاشت نهال به نام هر شهید در تهران و همزمان در کلیه استانها، شهرها و روستاها با همکاری سازمان جنگلها و مراتع و شهرداری‌ها به یاد شهدای کشور برگزار می‌‌شود. بنا داریم در این روز بیش از 200 هزار درخت به نام شهدا در سطح کشور کاشته شود. همچنین در روز چهارشنبه 16 اسفندماه 96 برنامه عیادت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بستری در بیمارستانهای بنیاد شهید صورت می‌گیرد. این عیادت در تهران در بیمارستان‌های ساسان، خاتم الانبیا و مصطفی خمینی و همزمان در سایر استانها نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه ویژه گلزارهای شهدا گفت: در روز پنج شنبه 17 اسفندماه 96 آیین اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود حدود 20 هزار گلزار در سراسر کشور داریم که همزمان در همه شهرها و روستاها و در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران این مراسم با حضور مسئولین و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

کریمیان در ادامه تصریح کرد: در روز جمعه 18 اسفندماه 96 سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سراسر کشور برعهده مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود. در تهران این سخنرانی توسط حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، در شیراز توسط ایزدی معاون اجتماعی بنیاد شهید، در شهر ری توسط حجت الاسلام کاویانی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و در مراکز استانها مدیران کل استانی بنیاد شهید سخنران خواهند بود.

وی با اشاره به همایش تجلیل از خادمین شهدا گفت: در روز یک شنبه 20 اسفندماه 96 همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمین شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و این مراسم در تهران با سخنرانی حجت الاسلام شهیدی محلاتی و تجلیل از 60 نفر از خانواده‌های شهید کارمند و کارمندان بازنشسته صورت می‌گیرد. همچنین در استانهای سراسر کشور 41 نفر تجلیل خواهند شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نمایشگاه سرچشمه سرخ گفت: در 9 اسفندماه افتتاح جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ در تالار صبا توسط رئیس بنیاد شهید انجام شد و هم اکنون این نمایشگاه دایر است. در واقع از سه هزار اثر دریافتی که فراخوان آن در تیرماه اعلام شده بود 627 اثر انتخاب شده و در معرض نمایش عموم قرار داده شد. اختتامیه جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ در روز دو شنبه 21 اسفندماه برگزار می‌شود. با انتخاب 9 نفر از میان 627 نفر توسط هیئت داوران نفرات نهایی در 4 رشته نقاشی، گرافیک، عکس و هنرجدید معرفی خواهند شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از آنها تقدیر می‌شود.

کریمیان با اشاره به اصلی ترین مراسم روز شهدا گفت: در روز سه شنبه 22 اسفندماه 96 مراسم پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا در تهران برگزار می‌شود. این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود و از 10 نفر از خانواده شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و شهدای مدافع حرم از سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا تصریح کرد: تجلیل از 130 دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر  در سطح شهر تهران از جمله برنامه‌های این بنیاد است و همچنین طرح سپاس که در آن مسئولین بنیاد در سراسر کشور به دیدار خانواده شهدا می‌روند در این ایام نیز در جریان است، در این طرح ما سالانه 4 هزار دیدار داریم که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است از 22 بهمن تا 22 اسفندماه 22 هزار دیدار داشته باشیم. در این دیدارها شهدایی که روز تولد و یا شهداتشان در اسفندماه بوده است در اولویت قرار می‌گیرند طرح با حضور همه مسئولین در شهرها و استانهای مختلف اجرا می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای بزرگداشت روز شهدا با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های مختلفی صورت گرفته و از طریق شورای دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت تصمیم گیری شد تا همه وزارتخانه‌ها برای تجلیل از خانواده شهدا در این ایام برنامه‌هایی داشته باشند. برگزاری نمایشگاه عکس در مجلس شورای اسلامی و تجلیل از 4 نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس که شامل یک همسر شهید، یک پدر شهید، یک مادر شهید و یک فرزند شهید است، به انتخاب هیئت رئیسه مجلس انجام خواهد شد.

کریمیان با اشاره به شعار محوری برنامه‌های امسال گفت: شعار امسال برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است با عنوان "شهیدان مظهر قدرت ایران"، همچنین توجه به موضوع ایثار اجتماعی از جمله مباحثی است که در این ایام به آن پرداخته می‌شود. زیرا برای بحث ارتقای معنوی و ترویج اخلاق در جامعه نیاز به توجه به ایثار اجتماعی داریم. در واقع اگر فرهنگ ایثار اجتماعی در سطح جامعه افزایش یابد سطح توقعات افراد جامعه نیز کمتر شده و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین