عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
رادیو قرآن برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز تدارک دیده است.
عقیق:نشست خبری برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن صبح امروز دوشنبه با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان شهدای رادیوی صدا و سیما برگزار شد.

ابوالقاسمی در این نشست طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های 3 ماهه اول سال 97 رادیو گفت: برنامه چشمه شیرین عنوان برنامه‌ای است که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در 5 آستان امامزادگان مطهر و با حضور زائران علاقه‌مند به آموزش قرآن در قالب «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در حوزه روخوانی، تجوید و حفظ قرآن به صورت زنده در مدت برنامه 90 قسمت در ساعت 10 صبح پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که در نوروز 97 تقدیم مخاطبان خواهد شد برنامه نور درخشان است که این برنامه در 5 ساعت مختلف به منظور معرفی سیره معصومین در احادیث منصوب به آنها بر روی آنتن خواهد رفت.

مدیر شبکه رادیو قرآن با اشاره به برنامه‌های بخش تلاوت اظهار کرد: تلاوت‌های اساتید مشهور مصری و ایرانی، از برنامه‌های دیگری است که در ایام نوروز به آن توجه خواهد شد که تلاوت اساتیدی همچون استاد شحات انور، صیاد، شیخ مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، غلوش، منشاوی و استاد حصان از جمله قاریان این برنامه خواهد بود.

ابوالقاسمی از پخش برنامه مستندگونه در نوروز 97 خبر داد و گفت: «با ستارگان تلاوت» عنوان برنامه دیگری است که با هدف آشنایی با قاریان بزرگ و فرهیخته مانند عبدالباسط، کامل یوسف بهتیمی، منشاوی، شحات انور، مصطفی اسماعیل، محمود خلیل حصری، مصطفی غلوش، حصان، صیاد، حمدی زامل، محمد رفعت، احمد عامر پخش می‌شود.

وی  ادامه داد: برنامه بهارانه با هدف آشنایی با ساختار ترمیمی و نقش آن در برنامه‌ریزی و تقویم زندگی، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری  و ریاست جمهوری، هدیه ویژه رادیو قرآن، پخش تلاوت به انتخاب مخاطبان، ایجاد فضای معنوی با بدرقه سال 96 در قالب آیتم ویژه اذان‌گاهی مغرب با پخش زنده تلاوت و ابتهال با حضور یکی از قاریان برجسته ایرانی،‌ ارتباط با عتبات عالیات، مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در فضای تحویل سال تولید و پخش خواهد شد.

«نمایش قرآنی» عنوان دیگری بود که ابوالقاسمی به آن اشاره کرد و گفت: پخش روزانه نمایش قرآنی با موضوع آغاز سال و زندگی دوباره طبیعت، برگرفته از آیات قرآن، توجه به مناسبت‌های مذهبی شهادت امام هادی (ع)، ولادت امام باقر (ع)، ولادت امام علی (ع)، ایام اعتکاف و وفات حضرت زینب (س) بر روی آنتن شبکه قرآن خواهد رفت.

ابوالقاسمی به دیگر برنامه‌های این شبکه در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: برنامه داستان‌های قرآنی با هدف ایجاد فضای جذاب معرفتی، هر روز عصر با یک قصه از قرآن در قالب داستان‌های قرآنی، برنامه بوستان معرفت با سخنرانی حجج‌الاسلام عالی و رفیعی با موضوع اخلاق در قرآن، یک آیه، یک قصه ویژه کودکان با بیان یک آموزه قرآنی در قالب قصه به زبان قصه‌گو، برام از قرآن قصه بگو، سوره تماشا، اشاره و پوشش حرکت کاروان راهیان نور از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین