عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
فراخوان موج وبلاگی قتل فجيع چهار شيعه در شب ميلاد امام زمان(عج) به همت سايت «همه باهم» مرجع وبلاگ‌های استان سيستان و بلوچستان اعلام شد.
عقیق: سايت «همه با هم» baham91.ir با آغاز موج وبلاگی قتل فجيع چهار شيعه در شب ميلاد امام زمان(عج) اين اقدام را محكوم كرد.

در بخشی از فراخوان اين سايت آمده است؛ قتل فجيع «شيخ حسن شحاته» در شب ميلاد امام زمان(عج) به دست تكفيری‌های مصر، بار ديگر چهره كريه سلفی‌های تكفيری و دشمنی آشكار آنها نسبت به شيعيان اين كشور را به جهانيان نشان داد. وبلاگ‌نويسان مسلمان با راه‌اندازی موج وبلاگی «قتل فجيع چهار شيعه» و محكوم كردن مواضع دو پهلوی الازهر مصر، اين اقدام شنيع را محكوم كرد.

شيخ حسن شحاته فارغ‌التحصيل الازهر به همراه سه تن ديگر از پيروان اهل بيت(ع) از جمله برادر اين عالم بزرگ، در حالی به شهادت رسيدند كه در خانه مشغول جشن ميلاد حضرت مهدی(عج) بودند. تنها گناه شيخ شحاته اين بود كه در سال ۱۳۷۵ به مذهب تشيع گرويده بود و تا روزهای واپسين حياتش دست از راه خود و دفاع از اهل بيت (ع) نكشيده بود.

حمله وحشيانه عوامل تكفيری با اسلحه سرد به خانه شيخ حسن شحاته به جرم واهی حسينيه بودن آن خانه، ضرب و شتم حاضرين در منزل، آتش زدن منزل و كشاندن قربانيان روی زمين و مثله كردن اجساد آنان در ملأ عام و در حضور ماموران پليس با سر دادن فريادهای «شيعيان را بكشيد» و «شيعيان كافرند» نشان از هرج و مرج بی‌سابقه در مصر پس از انقلاب و سرنگونی مبارك دارد.

در بخش ديگری از آن آمده است، آنچه بر سر شيعيان مصر در شب ميلاد امام زمان(عج) رخ داد اولين و آخرين جنايت سلفی‌ها در حق شيعيان اين كشور نخواهد بود. مرسی، رئيس جمهور مصر، بايد خود را از چارچوب بسته تفكر اخوانی خود رها كند، او بايد بداند كه نمی‌تواند كشوری به بزرگی مصر با نگاهی مذهبی و يكجانبه اداره كند چرا كه چنين نگاهی پديدآورنده انديشه‌هايی افراطی‌تر مانند سلفی‌ها و تكفيری‌ها و القاعده‌ای‌ها خواهد شد.

تنی چند از روحانيون و علمای برجسته اهل سنت سيستان و بلوچستان در پی كشتار شيعيان در مصر و به ويژه شهادت دكتر شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهی گمراه و جاهل به فجيع‌ترين و وحشی‌ترين وضع ممكن را به شدت محكوم كردند.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین