عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
آیت‌الله جوادی آملی گفت: مبارزه با اراجیف منتشر شده در این فضا [فضای مجازی] بسیار مشکل است و نیازمند یک راه‌حلی است و ما با چنین دشمنی روبرو هستیم.
عقیق:آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس و مدیران سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌های جدید و فضای مجازی در جامعه و سبک زندگی انسان‌ها، بستر فعالیت این رسانه‌ها را فضای حقیقی دانست و اظهار داشت: وقتی انتقال اطلاعات، متعلق به اندیشه است و تمام افکار، عکس‌ها، حرف‌ها، و حتی تمام اهانت‌ها در آن می‌آید، بنابراین مجازی معنا ندارد و این فضا، فضای حقیقی است.

وی با بیان آثار هجوم اطلاعات هدفمند دشمن بر اذهان جوانان و اشاره به تمثیل بی‌اثر بودن شستن ظرف آبِ شور با آبِ شیرین، افزود: وقتی جوان در معرض این هجوم قرار گرفته و گوشش از این مطالب پر شده است، کار بسیار سخت است. مبارزه با اراجیف منتشر شده در این فضا بسیار مشکل است. جوان که خالی ذهن نیست. این مشکل یک راه‌حلی می‌خواهد و ما با چنین دشمنی روبرو هستیم.

این مرجع تقلید در ادامه توکل به خداوند و توسل به ائمه معصومین(ع) را رمز موفقیت در کارها دانست و خطاب به مسئولین سازمان اطلاعات سپاه گفت: کار شما آقایان خیلی سنگین است. قبلاً عرض می‌کردیم خوب است که انسان هرکاری را به نیابت حضرت حجت(عج) بکند؛ الآن عرض می‌کنیم کارهایتان را به نیت حضرت، به اذن حضرت و به کمک حضرت انجام دهید.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود، به انتقاد از عملکرد و سیاست‌های آمریکا در منطقه که منجر به تولید ناامنی شده است، پرداخت و با اشاره به اوضاع حساس کشورهای جهان اسلام تأکید کردند: آمریکا در جنوب کشور ما و در همین کشورهای یک‌وجبی که شیوخ بی‌عقل خلیج فارس آن را اداره می‌کنند، پایگاه نظامی دارد. همین که عراق مقداری آرام شده؛ داعش را به همسایگان شرقی ما برده‌اند که آمریکا در آنجا هم پایگاه دارد. البته برای ما فرقی نمی‌کند که سوریه شلوغ باشد یا جایی دیگر، اینها هم همسایه‌های دیوار به دیوار ما هستند. بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد. شرایط مانند میدان مین است.

وی با تاکید بر این نکته که در همه امور تکیه‌گاه اول و وسط و آخر، باید خدا باشد، افزود: انشاءالله این خون‌های پاکی که ریخته شده است، ثمر خواهد داد. این شهدا، خیلی زحمت کشیدند و امکان ندارد که خدا اینها را رها کند. قرآن کریم می‌فرماید؛ اگر پیشنهاد سازش به شما دادند، شما استقبال نکنید، فلا تَهنوُا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ و اَنتُم‌الاَعلَون، چرا؟ چون وَالله مَعَکُم، چون ولَن ‌یَتِرَکُم اَعمالَکُم. چون کار کردید، خون دادید و شهید دادید؛ ما شما را تنها نمی‌گذاریم. خداوند صریحاً می‌فرماید که شما پیروزید. برای اینکه خدا با شماست. چرا خدا با شماست و با دیگران نیست؟ برای اینکه خون دادید.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان سخنان خود به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری نیز اشاره کرد و از خداوند متعال، حفظ نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را در سایه امام زمان(عج) خواستار شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار که در محل «بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء» در شهر مقدس قم برگزار شد، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، گزارشی از عملکرد و اقدامات این سازمان را ارائه کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین