عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
آیت‌الله قرهی:
آیت‌الله قرهی گفت: مقام حضرت زهرا(س) برای کسی قابل درک نیست خداوند با خلقت حضرت زهرا(س) قدرتی مافوق قدرت‌های دیگر خود را به نمایش گذاشته است،حضرت زهرا(س)هبه خداوند بر حبیبش پیامبر(ص) است.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی(ع) برگزار شد، گفت: معرفت به کنه هر چیزی در صورتی ممکن است که عارف در مقامی عالی‌تر از آن چیز قرار گرفته و بر شی مسلط بوده و بی پرده بر اصل و اساس یا کنه آن آگاهی و شناخت داشته باشد و تسلط محقق نمی‌شود مگر اینکه اعلی بر او باشد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد درباره عصمت کبری حضرت زهرا(س) سخن بگوید باید نسبت به آن عصمت معرفت داشته باشد، وقتی شخصی حتی نسبت به نفس خود معرفت ندارد هرگز نمی‌تواند به کسی که در مقام اعلی قرار دارد معرفت پیدا کند، مقام حضرت زهرا(س) برای کسی قابل درک نیست چرا که کسی مقامی بالاتر از ایشان ندارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه بر اساس روایات وارده حضرت فاطمه زهرا(س) حوری در قالب انسان است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) نه حوری و نه انسان بلکه حوری در قالب انسان است اما با این وجود عظمت معنای ایشان چنان بالا است که برای آن لفظی نیست.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه هبه نوعی هدیه دادن است که شدت حب را می رساند، گفت:  خداوند حضرت فاطمه زهرا(س) را کوثرو رحمتی علی الاطلاق می‌داند که آن را به حبیب خود نه عطا که هبه کرده است، حتی عطای حضرت فاطمه زهرا(س) را مزد رسالت عنوان نکرده است بلکه آن را کوثر رحمت خود به حبیبش یعنی پیامبراسلام(ص) می‌داند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات وارده برای اینکه خداوند به ما فرزند صالح عطا کند باید برای طهارت روحی و جسمی صده یا چله بگیریم، اظهار داشت: چهارده معصوم(ع) از همان ابتدای خلقت معصوم بودند اما خداوند چنان هدیه بزرگی به پیامبر(ص) عطا می‌کند که از او می‌خواهد چهل روز چله بگیرد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امروز که ما وجود داریم همه افلاک به یومن وجود پیامبر(ص) ایجاد شده است، ابراز کرد: کوثر مافوق تصور ما است چراکه خداوند با خلقت حضرت زهرا(س) قدرتی مافوق قدرت‌های دیگر خود را به نمایش گذاشته است.

آیت‌الله قرهی خاطرنشان کرد: خداوند زمانی که حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) عطا می‌کردند فرموند آنچه را که بسیار دوست داشتم به تو عطا کردم، خداوند نام او را فاطمه گذاشت تا هر کس نام او را برد از آتش جهنم جدا شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین