عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
واکنش علمای اهل سنت کردستان به کشتار شیعیان در مصر
علمای اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با فارس با محکوم کردن کشتن شیعیان مصر به دست سلفی‌ها، خواستار توقف این جنایات ضددینی و ضدبشری سلفی‌ها توسط الازهر شدند.

عقیق: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج ضمن محکوم کردن اقدام کشتار شیعیان توسط سلفی‌ها در کشور مصر این عمل را حرام شرعی خواند و افزود: هر کس به کشتن مسلمانان اقدام کند تا ابد در آتش جهنم خواهد سوخت.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی با بیان "غلط" بودن چنین کارهایی، خاطرنشان کرد: دین و مذهب تمام پیروان رسول برای همه محترم است و لذا مفتیان الازهر مصر باید با محکوم کردن این اعمال نسبت به جلوگیری از این اعمال همت کنند.

امام جمعه موقت سنندج نیز با بیان اینکه کشتار مسلمانان به هیچ‌وجه و در هیچ کشوری صحیح نیست اظهار کرد: هر شخصی که شهادتین را بر زبان جاری و اعلام ایمان کند جان و مال و ناموسش در امن است.

ماموستا امین راستی با تأکید بر اینکه اسلام دین وحدت و آشتی است خاطرنشان کرد: شرافت و کرامت انسان‌ها و مسلمانان باید در همه زمنیه‌ها حفظ شود.

وی افزود: نه تنها الازهر مصر بلکه تمام مسلمانان باید این اقدام سلفی‌ها را محکوم کنند تا دیگر شاهد تکرار چنین فجایعی در جوامع اسلامی نباشیم.

دیگر نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کسانی که به نام اسلام دست به کشتن مسلمانان می‌زنند کافر مطلق هستند.

ماموستا عبدالرحمان خدایی خاطرنشان کرد: دین اسلام در هیچ شرایطی کشتن بدون دلیل را قبول نمی‌کند و مسلمان واقعی نیز باید پشتیبان برادران دینی خود باشد.

امام جمعه بانه تصریح کرد: کشته شدن مسلمانان خواسته اصلی دشمنان اسلام است و کسانی که دشمن را در این مسیر یاری می‌کنند نه تنها مسلمان نیستند بلکه مورد لعنت این دین الهی هستند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی بین مسلمانان است، گفت: دشمن برای تحقق این هدف عده‌ای را به نام سلفی و وهابی اجیر کرده  و از این طریق به دنبال تحقق اهداف خود است.

خاطرنشان کرد: سکوت مسلمانان در برابر کشته شدن عده‌ای مسلمان آن هم در مراسم جشن پیروان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد امام زمان(عج) قابل بخشش نیست.

امام جمعه اهل سنت کامیاران هم گفت: از دیدگاه دین اسلام حتی کشتن یک غیرمسلمان هم بدون دلیل منطقی نیست اظهار کرد: هر کس انسان مومنی را بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد بکشد جزایش آتش جهنم است.

ماموستا توفیق قربانی افزود: کسانی که مسلمانان را می‌کشند مورد قهر و عذاب خداوند قرار می گیرند و خداوند بزرگترین عذاب را برایشان در نظر خواهد گرفت.

به گفته وی، مسلمانان نیز در برابر چنین اقدامات غیر انسانی و مغایر با ارزش‌های دین اسلام باید عکس‌العمل درستی از خود نشان دهند و با محکوم کردن جنایت‌کاران پشتیبانی خود را از برادارن دینیشان نشان دهند.

ماموستا قربانی تصریح کرد: هرگونه اقدام افراطگرایانه و خشونت‌طلبانه مغایر با دین مبین اسلام، کتاب و سنت حضرت رسول‌الله(ص) است و الازهر باید با واکنش قاطع در این موضوع جانب حق را بگیرد.

امام جمعه دیواندره نیز این اقدام سلفی‌ها را نوعی حرکت در مسیر دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمنان به دنبال لطمه‌زدن به اصل اسلام هستند و برای رسیدن به این هدف از هر مسیری وارد می‌شود.

ماموستا عبدالحمید حسنی خاطرنشان کرد: کسانی که به اسم مسلمان دست به کشتن مسلمانان دیگر می‌زنند در حقیقت مزدوارن دشمن هستند و تنها هدفشان ضربه زدن به اسلام است.

وی گفت: این اقدام غیرانسانی از نظر تمام پیروان اهل سنت محکوم است چرا که مزدوران استکبار شیعه و سنی برای آنها تفاوتی ندارد و اقدامات شنیع و ناپسند از نظر دین اسلام را مرتکب می‌شوند.

وی بر موضع‌گیری الازهر در این مورد تاکید کرد و گفت: الازهر اگر در واقع خواهان حق باشد، باید علیه این عمل ضددینی موضع‌گیری قاطعی داشته باشد.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین