عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
رهبر انقلاب فرمود: «افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند، به مقدسات اهل‌سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است».
عقیق: رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشات‌ خویش در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌وبلوچستان در تاریخ 16 بهمن 96 که امروز از پایگاه اطلاع‌رسانی  دفتر معظم‌له با تأکید بر هوشیاری در مقابل تفرقه‌افکنی دشمن فرمودند: «شهادت یک نوجوان سنّی در دفاع مقدس و یا شهادت یک مولوی اهل‌سنت به‌علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند و باید با کارهای فرهنگی و هنری این حقایق و وحدت واقعی را مجسم و نمایان کرد».

بازخوانی و مطالعه  گلچینی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره موضوع وحدت شیعه و سنی ضروری بوده و نکات آموزنده‌ای را به‌همراه دارد.

امام بزرگوار ما که منادی اتحاد بین مسلمین بود، از همه اینهایی که مدعی‌اند، ولایتش و اعتقادش و ارادتش و عشقش به ائمه(ع) بیشتر بود. او بهتر می‌فهمید ولایت را یا فلان آدم عامی که حالا به اسم ولایت کارهای خلاف می‌کند، حرف‌های بی‌ربط می‌زند در مجالس عام و خاص؟ وحدت را حفظ کنید. اگر دیدید در جامعه بین شما کسانی هستند که عکس این رفتار می‌کنند، آنها را طردشان کنید. مخالفت خودتان را به آنها ابراز و اعلام کنید. اینها ضرر می‌زنند ضربه می‌زنند، ضربه‌ای به اسلام می‌زنند، ضربه‌ای به تشیع می‌زنند، ضربه‌ای به جامعه اسلامی می‌زنند. این از جمله مسائل بسیار مهم است» (بیانات در دیدار جمعی از مداحان  و ذاکرین اهل بیت(ع)، 86.4.14)

«گاه اسلامی، برادری و اتحاد و همدلی و صمیمیت است؛ هر کسی که با این نگاه مخالفت کند و شیوه‌ی دیگری را انتخاب بکند، برخلاف سیاست نظام اسلامی رفتار کرده است ... شما نگاه کنید ببینید آن کسانی که می‌خواهند وحدت ملت ایران را به‌هم بزنند، کیها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‌زنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به‌بهانه‌ی مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به‌هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهی بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمی‌دانند. خیلی از این مردم بیچاره‌ی بی‌خبرِ سلفی و وهّابی که به‌وسیله‌ی دلارهای نفتی تغذیه می‌شوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهای تروریستی انجام بدهند ــ در عراق یک‌جور، در افغانستان یک‌جور، در پاکستان یک‌جور، در نقاط دیگر یک‌جور ــ نمی‌دانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعی هم که می‌رود به مقدسات اهل‌سنت اهانت می‌کند و دشنام می‌دهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه می‌کند. من عرض می‌کنم: عوامل اصلی دشمنانند. بعضی از این سرانگشتان ــ هم در بین اهل‌سنت، هم در بین شیعه ــ غافلند، نمی‌دانند و نمی‌فهمند چه‌کار می‌کنند؛ نمی‌دانند برای دشمن دارند کار می‌کنند.

چرا با این فکر غلط و شوم بین برادران مسلمان اختلاف ایجاد بشود؟ به آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض ــ این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند ــ به مقدسات اهل‌سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است». (بیانات در جمع مردم استان کردستان‌ در میدان آزادی سنندج‌، 1388/02/22)

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین