عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حوادث اخیر بیان کردند: پیش بینی می کنم که عمر وهابیت در حال اتمام است.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مبلغان مناطق محروم با اشاره به فعالیت اکنون دبیرخانه کنگره تکفیری‌ بیان کردند: این دبیرخانه و کنگره هنوز فعالیت دارد و چند کشور در زمینه بحث‌های تکفیری فعالیت می‌کنند. این مساله باید از نظر فرهنگی نهادینه شود تا دوباره این فتنه آشکار نشود.

معظم له بیان کردند: کسی باور نمی‌کرد که به آسانی ریشه داعش از این کشورها برداشته شود؛ کشورهای خارجی‌ بیان می‌کردند 20 سال زمان نیاز دارد تا داعش از عراق خارج شود که در مدت به نسبت کوتاهی عمر آنها به پایان رسید.

این مرجع تقلید بیان کردند: اگر شیطنت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اجازه می‌داد داعش زودتر ریشه‌کن می‌شد؛ ریشه افکار خوارج با افکار تکفیری‌ها شبیه یکدیگر است و ریشه‌هایی دارند که هنوز از بین نرفته است.

معظم له بیان کردند: اکنون از نظر نظامی داعش از بین رفته‌ است ولی ریشه‌های تفکر آنها از بین نرفته است؛ اینکه یکی از حماقت‌های وهابی‌ها این است که بیان می‌کنند حتی نباید برای پیامبر اکرم(ص) نیز عید ولادت برگزار کرد؛ سوال ما این است که چرا شما تمام فرصت‌ها را به دست خودتان نابود می‌کنید ولی ما از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم هر چه لازم است می‌گوییم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از برکات مذهب شیعه را مناسبت ‌هایی مانند شهادت و ولادت‌های ائمه اطهار(ع) دانستند و گفند: شهادت حضرت زهرا(س)، دهه صفر، اربعین، عاشورا و ایام ماه رمضان و شهادت امام علی(ع) زمینه‌ها و فرصتی را فراهم کرده است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: شیعه و سنی در برابر حضرت زهرا(س) خضوع دارند؛ همان مطالبی که ما درباره حضرت می‌گوییم آنها نیز می‌گویند بنابراین قدر این فرصت را بدانید و از این فرصت استفاده و حقایق اسلام را منتقل کنید و ریشه‌های تکفیر را از بین ببرید.

معظم له در ادامه بیان کردند: در نظر دارم کتابی با عنوان پایان عمر وهابیت بنویسم؛10 سال پیش از فروپاشی روسیه شوروی کتابی با عنوان پایان عمر مارکسیسم تألیف کردم که چاپ شده و اکنون نیز پایان عمر وهابیت را پیش‌بینی می‌کنم.

ایشان اظهارکردند: باید تبلیغات پرشورتر باشد تا پایان عمر وهابیت نزدیک باشد. تمام مردم کشور از این تفکر تکفیری و داعشی متنفر هستند؛ سران رژیم صهیونیستی و آمریکا به آنها کمک می‌کنند ولی مردم آمریکا و اروپا از داعش متنفر هستند بنابراین باید کمک کرد این گروه از نظر فرهنگی نیز ریشه‌کن شوند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که کتاب وهابیت بر سر دوراهی و کتاب  عقاید اسلام را مطالعه و با آگاهی کامل مسائل شرعی را در تبلیغ بیان کنید بیان کردند: مبلغان باید در ابتدای هر سخنرانی به  تبیین مسائل شرعی بپردازید و با افکار تکفیری مبارزه کنید و مراقب  باشید مطالب تحریک‌آمیز در این شرایط نتیجه معکوس به همراه دارد بنابراین ادبیات صحیح بدون تحریک را به کار گیرید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش با ذکر این مطلب که خداوند در با اشاره به آیات 104 و 110 از سوره آل عمران درباره امر به معروف و نهی منکر به این مقوله پرداخته است، تصریح کردند: در آیه 110 سوره آل عمران بیان شده شما بهترین امتی بودید که در بین جامعه بشری ظاهر شدید که دلیل این است که همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید. خداوند در آیه 104 فرموده که در بین شما باید گروهی باشند که به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

معظم له بیان کردند: از این دو آیه مشخص می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر دو بخش  دارد. بخشی وظیفه عموم است که بدحجابی، مواد مخدر و... را شامل می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه درباره برخی از امور باید گروهی خاص  قیام کنند خاطرنشان کردند: این بخش به عقاید، دین و اخلاق  و اسرار مردم مربوط است و به مهارت دینی نیاز دارد که کار مبلغان اسلام است بنابراین در هر دورانی حضور یک گروه مبلغ واجب است تا برای تبلیغ اسلام قیام کنند. چنین نیست که مستحب باشد بلکه واجب کفایی است
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین